آنت وینکلر، مدیرعامل اسمارت در شانگهای به خبرنگاران اظهار کرد: زمانیکه شروع به فعالیت کردیم بسیاری نسبت به موفقیت اسمارت در چین تردید داشتند زیرا معمولا خودروهای لوکس و گران قیمت در این کشور خودروهای بزرگی هستند اما در طول چند ماه امسال چین به بزرگترین بازار اسمارت تبدیل شد.
بازار خودروهای لوکس و گران قیمت چین در حال حاضر در اختیار برندهای آلمانی آئودی، بی ام و و مرسدس بنز دایملر قرار دارد اما فروش مدلهای کامپکت این بخش همچنان رشد نشان میدهد.
اسمارت که با برند مینی بی ام و در رقابت است، حدود 17 هزار و 500 خودرو در چین طی سال گذشته فروخت و امسال هم فروشش به رکورد بالایی رسیده است. دنیل لسکو، مدیر اسمارت در چین، پیش بینی کرد فروش این شرکت در سال آینده با عرضه مدلهای دو نفره و چهار نفره اسمارت رشد بیشتری پیدا کند.
به گفته وی، از ابتدای سال 2016 این شرکت مجددا شاهد رشد فروش دو رقمی خواهد بود زیرا تعداد رو به رشدی از جوانان چینی به اندازه ای ثروتمند میشوند که بتوانند یک خودروی اسمارت خریداری کنند.
همچنین این شرکت قصد دارد خدمات اشتراک گذاری خودروی خود را در چین عرضه کند. این خدمات در پایان سال 2013 وارد 25 شهر در اروپا و آمریکای شمالی شد و با ناوگانی شامل بیش از 10 هزار خودروی فورتو فعالیت کرده است.
منبع: ایسنا