مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به اولویتهای تیم مدیریتی جدید، به ویژه در زمینه رضایت مشتریان و حل مشکلات کیفی محصولات، گفت: ایرانخودرو کاهش قیمت تولید به بهای کاهش کیفیت را نمیپذیرد. بهبود کیفیت و اقتصادیسازی تولید باید از طریق روشهای مهندسی صحیح و نه با کاهش کیفیت و ایجاد مشکل برای مشتریان انجام شود، اگر مشتریان نباشند، اقتصاد و کسبوکاری نیز وجود نخواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایکوپرس- عادل پیرمحمدی در نشست هماندیشی با سازندگان شبکه تأمین، بر جلب رضایت مشتریان بهعنوان اولویت اصلی ایرانخودرو تاکید کرد.
وی اظهار کرد: همکاران ایرانخودرو و زنجیره تامین آن که مورد اعتماد هستند، سرمایه اصلی ما برای تولید محسوب میشوند.
پیرمحمدی از تغییرات مدیریتی اخیر در ایرانخودرو به عنوان یک «رنسانس مدیریتی» یاد کرد و افزود: در ۱۰ روز گذشته، تغییرات قانونی در ایرانخودرو صورت گرفت و مجمعی با حضور سهامداران دولتی و خصوصی تشکیل شد که تصمیم به واگذاری مدیریت به بخش خصوصی گرفت. هیچ جابهجایی سهامی صورت نگرفته و صرفا مدیریت شرکت واگذار شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو از آغاز تحولات در بخش خدمات خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مشتریان بتوانند طعم این تحولات را در تعطیلات نوروزی تجربه کنند.
وی تاکید کرد: نگاه ما به مشتری است و برنامهریزیهای ما بر اساس خواستههای مشتریان انجام میشود.
خودرو جدید ایرانخودرو تا ۱۵ ماه آینده معرفی میشود
پیرمحمدی همچنین از توسعه محصولات جدید خبر داد و گفت: در حال طراحی یک خودروی جدید هستیم که ظرف ۱۵ ماه آینده به خط تولید خواهد رسید. همچنین، ناترازی مصرف سوخت که دغدغه مردم و حاکمیت است، در دستور کار ما قرار دارد و ما مسوول پاسخگویی در این زمینه هستیم.
وی از آغاز پروژه ویژه هیبرید از روز شنبه هفته گذشته خبر داد و افزود: برنامهریزی کردهایم تا ۳۰۰ هزار دستگاه پاورترین شامل موتور و گیربکس هیبرید تولید کنیم. همچنین، خدمات پس از فروش را بهبود خواهیم بخشید و به سمت خودکفایی در تولید قطعات حرکت میکنیم. بهزودی گیربکس هیبریدی (دی.اچ.تی) را در خط تولید داخلی خواهیم داشت.
پیرمحمدی در خصوص دغدغههای قطعهسازان نیز اظهار کرد: سهامداران نیز همین دغدغهها را دارند. با تغییر مدیریت جدید، تغییری در ارتباط با قطعهسازان ایجاد نمیشود و سهم آنها کاهش نخواهد یافت. البته اگر قطعهای بیکیفیت ارایه شود، قطعا برگشت خواهد خورد. قطعهسازان سرمایهگذاری کردهاند و ما از دانش فنی و خدمات آنها در زنجیره تامین استفاده میکنیم.
وی در مورد مطالبات قطعهسازان نیز گفت: پرداختها مطابق قرارداد در حال انجام است و بخشی از پرداختها تا پایان سال محقق خواهد شد. اولویت ما پرداخت به شرکت ساپکو و قطعهسازان است. متاسفانه انباشت زیادی در حوزه مطالبات داریم، اما امیدواریم عید خوبی را رقم بزنیم.
پیرمحمدی در پایان، زنجیره تامین ایرانخودرو و اعتماد آنها به شرکت را دارایی مهمی دانست و گفت: برنامههای مفصلی برای بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتریان در حال تدوین است که در فرصت مناسب جزییات آن اعلام خواهد شد.