این کاهش که چهارمین کاهش ماهانه متوالی یا فروش اندک خودروساز شماره یک اروپا بود، نتیجه کمتر شدن تقاضا برای خودرو در اروپای شرقی و آمریکای لاتین است.
فروش خودروهای برند فولکس واگن ماه گذشته به 508 هزار و 400 دستگاه در مقایسه با 529 هزار و 500 دستگاه در نوامبر سال 2013 رسید.
بر اساس گزارش رویترز، فروش برند فولکس واگن به میزان 0.4 درصد در اکتبر کاهش یافت و در سپتامبر تقریبا ثابت بود.
یکی از دلایل کاهش چشمگیر فروش این شرکت عرضه مدل جدید پاسات بوده که باعث شده مشتریان مدل قدیمی پاسات را خریداری نکنند و از سوی دیگر تقاضا برای مدل جدید نیز رشد اندکی داشته است.
ریسکهای سیاسی نیز بر فروش این شرکت در اروپای مرکزی و شرقی تاثیر گذاشته و باعث افت 8.4 درصدی آن از ژانویه شده است. فروش این شرکتها تنها در روسیه 20 درصد کاهش داشته است و همچنین در آمریکای لاتین نیز فروش در فاصله ژانویه تا نوامبر 18 درصد افت کرد.
منبع: ایسنا