مدیر طراحی بدنه های ولوو، Anders Gunnarson اظهار داشت: "ما شدیدا به ساخت کانسپت کوپه تمایل داریم." در حالی که نسخه ای تولیدی از کوپه بزرگ این خودروساز مانند C70 اصلی که در اواخر دهه 90 عرضه شد می تواند موجب تحول خوبی شود، هنوز هیچ برنامه ای در مورد آن تایید نشده است.
به گفته Gunnarson، اکنون این خودروساز 100 درصد روی عرضه شاسی بلند XC90 تمرکز کرده است. نسل دوم XC90 که اوایل سال جاری در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد اولین مدلی است که بر اساس ساختار SPA این برند ساخته می شود که گفته می شود حدود 12 بیلیون دلار برای مالک چینی آن یعنی جیلی هزینه داشته است.
نسخه های سدان و واگن از XC90 ساخته خواهد شد که احتمالا به ترتیب S90 و V90 نامیده می شوند. ساختار SPA در نسل بعدی سدان S60، واگن V60 و شاسی بلند XC60 ولوو نیز به کار خواهد رفت.
ولوو به منظور سازگاری با این پلتفرم خودرویی انعطاف پذیر جدید روی طیفی از موتورهای سه و چهار سیلندر جدید نیز سرمایه گذاری کرده است.