یوهان دی نیشن، رییس کادیلاک در شانگهای اظهار کرد: چین در حال حاضر در مرکز توجه این خودروساز قرار دارد و این شرکت درصدد تبدیل بازار چین به دومین قطب پرفروش برند کادیلاک است.
تولید در چین به خودروسازان خارجی اجازه میدهد از پرداخت تعرفه گمرکی که بیش از 25 درصد به هزینههای آنها اضافه میکند و توان رقابت آنها را دربرابر خودروسازان چینی را کاهش میدهد، اجتناب کنند. کادیلاک برای رسیدن به هدف دو برابر کردن فروش جهانی تا سال 2020 و افزایش 10 درصدی یا بیشتر حاشیه سود تا یک دهه آینده، به موفقیت در بزرگترین بازار خودروی جهان نیاز دارد.
جنرال موتورز پیش بینی کرده است تا پایان دهه جاری از هر 10 خودرویی که در چین فروخته میشود، یکی لوکس خواهد بود و از این رو قصد دارد 9 مدل جدید کادیلاک را تا پنج سال آینده معرفی کند.
به گفته رییس برند کادیلاک، این شرکت قصد دارد برای به چالش کشیدن رنج روور تاتا موتورز و پورشه کاین فولکس واگن، یک کراس اوور بین خودروهای اسکالاد و اس آر ایکس عرضه کند. یک کراس اوور کامپکت دیگر نیز برای این بخش برنامه ریزی شده است با اینهمه کادیلاک قصد ندارد اسکالاد را در بازار چین عرضه کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، جنرال موتورز در حال حاضر سدانهای XTS و ATS-L را در چین تولید میکند و در حال ساخت یک کارخانه در شانگهای است که مختص تولید خودروهای کادیلاک خواهد بود و قرار است سال آینده افتتاح شود.
با اینحال این خودروساز در میان پنج خودروساز لوکس برتر در چین قرار ندارد. فروش خودروهای گران قیمت در این کشور در سلطه سه برند آلمانی آئودی، بی او م و دایملر است.
فروش کادیلاک در چین طی 11 ماه اول سال 2014 به میزان 51 درصد رشد کرد و به 64 هزار و 359 دستگاه رسید. جنرال موتورز انتظار دارد امسال 70 هزار کادیلاک و سال آینده 100 هزار کادیلاک در این کشور فروش داشته باشد.
این خودروساز آمریکایی در تلاش برای احیای برند کادیلاک، درصدد تبدیل آن به یک واحد مستقل با مقر اختصاصی تا سال آینده است.
منبع: ایسنا