«خبرماشین» - پیام های مشتریان راسا موتور نشان میدهد که این شرکت واردکننده در تحقق وعده هایش، نمره قبولی ندارد و بسیاری از این افراد یا منتظر تعیین قیمت و تکمیل وجه هستند و یا خودروهای ثبت نام شده هنوز تحویل مشتریان نشده است؛ این نارضایتی باعث شده برخی از مشتریان به نهادهای نظارتی شکایت کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»؛ متقاضیانی که درخواست خودروی خود را از شرکت راسا موتور داده اند این روزها با مشکل تاخیر در تحویل مواجه هستند و متقاضیانی که سرمایههای خود را به حساب این شرکت واریز کرده اند اعلام نارضایتی میکنند؛ مدل های جی ای سی امپو، سوزوکی جیمنی، فرانکس و بالنو با صف انتظاری طولانی مدت برای تحویل به مردم یا تعیین قیمت روبروست و هنوز به دست مشتریان نرسیده و باعث گلایه و انتقاد بسیاری از مردم شده است.
به عنوان نمونه؛ خریداران جی ای سی امپو از بهمن ماه سال گذشته اقدام به تکمیل وجه کرده و قرار بوده اردیبهشت ماه خودروهای خود را تحویل بگیرند اما خبری از تحویل به متقاضیان نیست.
متقاضیان سوزوکی جیمنی هم علی رغم گذشت 4 ماه از پرداخت وجه همچنان چشم انتظار تعیین قیمت هستند اما شرکت راسا موتور علت این تاخیر را عدم تعیین قیمت از طرف سازمان حمایت اعلام می کند!
در کنار این خودروها، میتوان به سوزوکی فرانکس نیز اشاره داشت که پیش پرداخت ها از مشتریان از 3 ماه گذشته دریافت شده اما همچنان قیمت گذاری انجام نشده است.
مشتریان می توانند موضوع عدم انجام تعهد توسط شرکت های واردکننده را به طور مستقیم و از طریق طرح دادخواست در دادگاه های حقوقی پیگیری کنند؛ باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که متولی اصلی این ماجرا وزارت صمت است و هر کس که درمورد نحوه تحویل خودرو ازخودروسازان شکایت دارد باید به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که زیرمجموعه وزارت صمت است مراجعه کند و به طور همزمان سازمان حمایت نیز این شکایت ها را دریافت می کند.