قسمت جلو و عقب این خودرو مطابق جدیدترین فلسفه طراحی این برند با چراغ های جلو و عقب تیزتر هستند. به نظر می رسد ابعاد این خودرو تغییر زیادی نداشته اند. داخل این خودرو نیز بازطراحی خواهد شد تا از جدیدترین ویژگی های کامپیوتری مخابراتی بهره ببرد.
شاسی نردبانی (ladder frame) در نسل بعدی فورچونر و پیکاپ هایلوکس به کار خواهد رفت که در نتیجه آن شاهد کاهش وزن قابل توجهی برای این خودرو خواهیم بود. هم چنین گمان می رود این دو خودرو از موتورهای بنزینی و دیزلی جدیدی نیز بهره ببرند.
نسل بعدی این شاسی بلند زمانی در سال آینده رونمایی جهانی خواهد شد.
این خودرو با فورد اندیور، میتسوبیشی پاجیرو اسپرت، هیوندای سانتافه، شورلت کاپتیوا و هوندا CR-V رقابت می کند.