گروه خودروسازی چری که در سال 1997 تاسیس شده، و به عنوان یکی از اولین خودروسازان چینی از مرز فروش یک میلیون دستگاه عبور کرده و به بازارهای بین المللی گسترش یافته است؛ این شرکت به طور جامع بر روی پنج حوزه اصلی فناوری متمرکز است و بیش از 140 آزمایشگاه فناوری تاسیس شده و در حال ساخت را در اختیار دارد. چری فناوریهای پیشرو در معماری هیبریدی هوشمند، باتریها، نیروی محرکه الکتریکی و غیره را مدنظر قرارداده است.
چری خودروسازی است که با تکنولوژیهایش شناخته میشود. به همین دلیل، همیشه با شعار Technologic Chery متمایز بوده است. چری رهبری تحقیق و توسعه (R & D) را در بخش تولید موتور در چین بر عهده دارد. این جایگاه از اعتماد و حمایت ۱۰ میلیون مشتری به دست آمده است. علاوه بر این، چری تامین قطعات از سوی تامینکنندگان برتر را پذیرفته و با تامینکنندگان درجه یک همچون بوش، کانتیننتال، زیمنس و... همکاری نزدیکی دارد تا از استانداردها و کیفیت مونتاژ هر قطعه، اطمینان حاصل کند و به طور مستمر، رقابت خود را در بازار جهانی بهبود بخشد. فناوری بالغ و کیفیت قابل اعتماد، چری را گام به گام به مصرفکنندگان جهانی نزدیکتر کرده است.
این هولدینگ خودروسازی در زمینه صادرات هم رشد دو برابری داشته و با فروش 937 هزار و 148 دستگاه خودرو افزایش قابل توجه 101.1 درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است که برای 21 سال متوالی عنوان بزرگترین صادرکننده خودروهای سواری چین را به نام خود اختصاص داده است.
در سال 2023، گروه چری با مجموع فروش 1881316 دستگاه به «دوازده رشد متوالی» در فروش دست یافت که نشان دهنده افزایش 52.6 درصدی نسبت به سال قبل است. در ژانویه و فوریه 2024، گروه چری 348019 دستگاه فروش خودرو را اعلام کرد که رشد سالانه 69.5 درصدی را نشان میدهد. در سال 2023، چین در مجموع 5.221 میلیون خودرو صادر کرد (افزایش سالانه 57.4 درصد) برای اولین بار از ژاپن پیشی گرفت و به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شد.
چری به طور مداوم برچسب های استاندارد طلایی «ساخت چین» و «ایجاد شده در چین» را از نظر کیفیت افزایش میدهد. در مطالعه کیفیت اولیه 2023 چین (IQS) که توسط J.D. Power منتشر شده است، چری رتبه اول را در بین برندهای شخصی دارد. آزمایشگاه پیشرو تست برخورد چری در آسیا، 532 تست برخورد خودرو را در سال 2023 انجام داد و یک رکورد تاریخی جدید را ثبت کرد. تیگو 7 پرو، در A-NCAP استرالیا (2023) به رتبه پنج ستاره دست یافت. چری برای رسیدگی به نگرانی های ایمنی الکتریکی مالکان، حفاظت ایمنی الکتریکی را در جنبه های مختلف، از جمله امکانات سخت افزاری، اقدامات ایمنی و ایمنی الکتریکی بهبود بخشیده است.
در سال 2022، تنها 3.2 میلیون خودرو و در سال 2020، تنها 1.08 میلیون خودرو در چین وجود داشت و فروش در سه سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است که عمدتا به دلیل وسایل نقلیه الکتریکی است.
در سال 2023، 1.773 میلیون وسیله نقلیه سواری الکتریکی در بازار خودروی چین وجود داشت (افزایش سالانه 67.1٪) که 34٪ از کل صادرات وسایل نقلیه چین در طول سال را تشکیل میدهد.. با نگاهی به شرکتهای خودروهای صادراتی، چری برای ۲۱ سال متوالی رتبه اول را در صادرات خودروهای سواری برند چینی کسب کرده است.
در سال 2024، چری مجموعهای از مدلهای جدید PHEV و BEV را در بازارهای مختلف عرضه خواهد کرد که مجهز به فناوریهای پیشرفته مانند نسل جدید گیربکسهای DHE/DHT، هوش مصنوعی، رانندگی مستقل و کابین هوشمند هستند که به طور مداوم ویژگیهای تکنولوژیکی را بهبود میبخشد.
همچنین چری همواره از فرهنگ به عنوان یک رکن اصلی برای حرکت رو به جلو استفاده کرده است. چری تصویر برند خود را با استفاده از فرهنگ محلی ارتقا میدهد. این کمپانی قبل از ورود به بازار هر کشور، وضعیت بازار محلی و عادات رفتاری مصرفکنندهها را بررسی میکند و اقدامات لازم رابرای گنجاندن فرهنگ اجتماعی بومی در تبلیغات برند ترتیب میدهد.