دکتر جزایری ضمن تاکید بر لزوم سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران افزود : در شرایطی که بخش زیادی از منابع مالی شرکتها از فروش خودرو تامین می شود مسلما برای دستیابی به اهداف و چشم انداز صنعت خودرو در افق 1404 باید سرمایه گذاری بیشتری در این صنعت صورت گیرد.
وی تصریح کرد : زمانی که ارزش افزوده ای در این صنعت وجود نداشته باشد طبعا بخش زیادی از در آمدها صرف هزینه شده و به سرمایه گذاری بنیادی و بهبود کیفیت در تولید و توسعه منتهی نخواهد شد .
وی در ادامه با اشاره به امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو کشور گفت : باید شرایط و زمینه جذب سرمایه گذار خارجی در خودروسازی ایران فراهم شود این در حالی است قوانین سرمایه گذاری و شرایط سیاسی و اقتصادی گاها مانع از این امر می شود.
مدیر گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی اظهار داشت : امروز ارزش افزوده بسیار پایین تولید در کشور، موجب گردیده تا عمده فعالیت ها به جای حرکت در مسیر تولید و تقویت این بخش ، به سمت افزایش واردات و تا حدودی صادرات سوق یابد.
جزایری افزود : امروز خودروسازان برای ارتقاء کیفیت خودرو و توسعه محصول و از سویی بازیافت مجدد بازار نیاز به سرمایه گذاری جدی داخلی و خارجی دارند.
وی تاکید کرد : هم اکنون آنچه که دولت ، تولید کننده و مصرف کننده به دنبال آن است تولید و عرضه محصول با کیفیت و متنوع در داخل است که این امر با همکاری مشترک با خودروسازان مطرح جهانی و جذب سرمایه گذار خارجی صورت خواهد گرفت چرا که ادامه شرایط فعلی به نفع کشور و تولید در این صنعت نخواهد بود.
وی همچنین بر لزوم سرمایه گذاری در حوزه توسعه محصول اشاره کرد و گفت : برای اینکه خودروسازان داخلی قادر به فعالیت و رقابت جهانی باشند باید سرمایه گذاری بسیاری در حوزه توسعه محصول در صنعت خودرو داخل صورت گیرد.