موسسه تحقیقاتی هوران در شانگهای به تحقیق از 800 مالک خودروی لوکس در 10 شهر این کشور و بررسی مشخصات مالکان برندهای مختلف پرداخت.
برندهای خودروی لوکس برای جذب مصرف کنندگان در چین که شرکت مک کینزی اند کو پیشبینی کرده است در سال 2016 از آمریکا به عنوان بزرگترین بازار خودروی لوکس در جهان پیشی خواهد گرفت، تبلیغات وسیعی میکنند. بیشتر مصرف کنندگان در چین که برای نخستین بار خودرو خریداری میکنند، با پیشنهادهای خوبی برای خرید تازه واردانی مانند مدلهای اینفینیتی نیسان موتور و لینکولن فورد موتور روبرو میشوند.
متوسط سن مالکان خودروی لوکس در چین 33.5 سال با درآمد سالانه 984 هزار یوان (160 هزار و 318 دلار) است. مالکان مرسدس با دارایی خانوادگی به ارزش 11.3 میلیون یوان، بزرگترین ثروت خانوادگی را دارد در حالیکه مالکان اینفینیتی از پایینترین متوسط ثروت به میزان 6.44 میلیون دلار برخوردارند.
برند لوکس آئودی که متعلق به فولکس واگن است، محبوب بوروکراتهای دولتی و بی ام و مورد علاقه ثروتمندان تازه به دوران رسیده است. در میان برندهای مورد بررسی تنها برند لوکس تویوتا موتور مالکانی با ویژگیهای مشخص نداشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نمایندگان خودروسازان بزرگ شامل جنرال موتورز، دایملر، بی ام و، آئودی، اینفینیتی و تویوتا به نتایج این تحقیقات واکنشی نشان ندادند.
منبع: ایسنا