پس از معرفی خودرو امداد لاماری توسط شرکت آرین پارس موتور، حالا در اقدامی جدید خودرو لاماری امداد به کمک یک استارتاپ داخلی در حوزه فناوری هوشمند سازی شده است.
ماشین لاماری امداد که بر پایه خودرو ایما بروزرسانی و تجهیز شده است حالا به کمک این شرکت، با اضافه شدن تجهیزات جانبی به اولین خودرو امدادی هوشمند در ایران تبدیل شده است.
خودرو لاماری امداد هوشمند حالا به 2 دوربین داشبورد (دش کم) مجهز است که فعالیتهای انجام گرفته در داخل و همچنین خارج از این خودرو را رصد میکند. یک دروبین در سمت چپ داشبورد و روبروی راننده قرار گرفته است تا فعالیتها و اقدامات راننده خودرو امداد را رصد کند و در صورت رخ دادن تخلف از سوی راننده، اطلاعات را در اختیار شرکت ارائه دهنده خدمات امدادی لاماری قرار میدهد و فعالیتها را کنترل میکند.
دوربین دوم در کنار آینه وسط و رو به جاده تعبیه شده است و اتفاقات و سفرهای روزانه خودرو امداد را ثبت میکند و هدف از قرار گیری این دوربینها در حقیقت ثبت اطلاعات و اتفاقها در مسیر خدمترسانی خودرو امداد لاماری است و به این صورت میتوان از کیفیت و نحوه ارائه خدمات امدادی به خانواده محصولات لاماری اطمینان حاصل کرد.
در این خودرو که با همکاری دو مجموعه استارت آپی "همران" و "دلفین" تجهیز و هوشمند سازی شده رصد موقعیت خودرو، شرایط و مسیر حرکت طی شده، میزان پیمایش مسیر، رفتار رانندگی امدادگر، بررسی چگونه سرویس دهی خودرو مشتری نیز امکانپذیر است.
خودروهای لاماری امداد از نظر فنی مشابه نسخه های معمولی لاماری ایما هستند اما شرکت آرین پارس موتور طرحهای بهکار رفته در نمای ظاهری خودرو امدادی لاماری ایما را با هماهنگی کامل با هویت بصری برند لاماری طراحی کرده است. همچنین از مدلسازی سه بعدی پیشرفته برای تجهیزات داخل کابین استفاده شده است.
این خودروها با امکاناتی همچون جامپ استارت، مخزن آب، جک و ابزارهای مورد نیاز برای سرویسدهی سریع تجهیز شدهاند. خودروهای سرویس لاماری نیز بهزودی به خدمات کوییکسرویس و سرویس در محل مجهز خواهند شد.
از ویژگیهای قابلتوجه در طراحی این خودرو میتوان به شاخ گوزن در نمای جانبی، شبرنگهای زیر سپر جلو و عقب و چراغهای هشدار نارنجی بدون آژیر و بلندگو اشاره کرد.
قرار است حدود ۳۲ دستگاه از این خودروهای سرویس بین نمایندگیهای لاماری در سراسر کشور توزیع شود، بهطوریکه هر نمایندگی یک یا دو دستگاه خودرو امدادی داشته باشد تا برای ارائه خدمات به مشتریان استفاده کند.