شرکت صنایع خودروسازی ایلیا از دریافت مجوز و آغاز فرآیند شماره گذاری دایون Y7، محصول جدید خود خبر داد.
همانطورکه میدانید، صنایع خودروسازی ایلیا چند وقتی است که با خودروی شاسی مستقل دایون Y۵ وارد بازار شده است. خودرویی که از نظر آفرودی تفاوتهایی با باقی شاسیبلندهای بازار دارد و استفاده از شاسی نردبانی، و یا قفل دیفرانسیل در محور عقب تاکید دارد که دایون Y۵ قابلیتهای آفرودی متفاوتی نسبت به باقی چینیهای بازار عرضه میکند؛ حال پس از مدتی، این شرکت اقدام به معرفی دایون Y۷ کرده است.
تفاوت دایون Y7 با دایون Y5
دایون Y۷ خودرویی که از نظر چهره مشابه دایون Y۵ است اما قلب این خودرو کاملاً تغییر کرده و با یک پیشرانه متفاوت سر و کار خواهیم داشت.
برای یادآوری، دایون Y۵ یعنی اولین محصول این خودروساز خصوصی، به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد ۴K۲۱ به بازار ایران آمده بود، اما حال دایون Y۷ به موتور ۲.۴ لیتری توربوشارژ مجهز شده که این پیشرانه نیز محصول میتسوبیشی و با کد ۴K۲۲ است. دایون Y۵ با پیشرانه خود میتوانست حداکثر ۲۰۲ اسببخار را تولید کند اما حال پیشرانه جدیدی که روی دایون Y۷ نصب شده، میتواند تا مرز ۲۱۵ اسببخار و ۳۲۰ نیوتنمتر را تولید کند و این نیرو را از طریق همان گیربکس ۶ سرعته خودکار به هر چهارچرخ منتقل کند.