این سالن عملکردی چهار در که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت سال ۲۰۱۴ در ماه ژانویه به نمایش درآمد به همراه مدل دو در آن یعنی ب ام و M۴ در هند عرضه شده است که این مدل نیز قیمت پایه ۱۹۵۶۹۶ دلار دارد.
M۳ به لطف کاپوتی جدید، گلگیرهای بزرگ تر، جلوپنجره بازطراحی شده و اسپویلر صندوق عقب کوچک تر، در مقایسه با مدل کنونی اش از نظر ظاهری ارتقا یافته به نظر می رسد. این خودرو از مجموعه ای از نشانه های M در اکثر قسمت ها بهره می برد تا از سالون های سری ۳ متمایز شود. M۳ دارای سقف فیبر کربنی و ترمزهای سرامیک کربنی است. هم چنین M۳ جدید دارای چراغ های جلوی LED انطباقی بی ام و است. در داخل M۳ سیستم کنترل هوای دو محیطه اتوماتیک، نورپردازی محیطی و صندلی های باکت M اسپرت تعبیه شده است. صفحه نمایش لمسی ۸.۸ اینچی روی کنسول وسط این خودرو با جدیدترین نسخه سیستم سرگرمی و برنامه های بی ام و عرضه شده و توسط iDrive Touch Controller کنترل می شود.
M۳ جدید از موتور تواین توربوشارژ M تواین پاور توربوی خطی شش سیلندر بهره می برد. بی ام و حتی با کاهش ۲ سیلندر از موتور این خودرو توانسته قدرت ۴۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر را از آن تولید کند که به ترتیب ۱۷ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتون متر بیش تر از نیرومحرکه V۸ قبلی این خودرو است.
این موتور با اتصال به گیربکس هفت سرعته DCT عرضه می شود. M۳ جدید ۸۰ کیلوگرم سبک تر از M۳ قبلی است که در این صورت شتاب صفر تا صد آن ۴.۱ ثانیه و بیشینه سرعت محدود الکترونیکی آن ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت است.