این خودرو که برای اولین بار در قالب یک خودروی مفهومی در نمایشگاه ماه فوریه دهلی رونمایی شده بود صرفا برای بازار هند در نظر گرفته شده است. سونت در هند رقیب نیسان مگنایت که مدل مفهومیش هفته پیش معرفی شد ، خواهد بود. البته این خودرو در بازار های دیگر همچون استرالیا نیز وارد شده است ولی نام آن استونیک است.
استونیک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد و اگرچه که صرفا برای استرالیا تعبیه شده بود حالا آمده می شود تا راهش را به بازار های نوظهور دیگر باز کند.
استونیک به مشتریانی که به دنبال یک خودروی کوچک هستند و تمایلی به ریو و پیکانتو ندارند امکان انتخاب بیشتری خواهد داد. انتظار می رود که با توجه به تولید سونت ، کیا به دنبال عرضه یک نسخه به روز رسانی شده از استونیک نیز باشد و امکانات بیشتری را برای این خودرو در نظر بگیرد.
کیا سونت ۲۰۲۳ در بازار های مختلف به سه نوع پیشرانه بنزینی و دو نوع پیشرانه دیزلی مجهز می شود. اما از آنجا که مبدا واردات برای بازار ایران امارات و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است، پس باید نسخه مخصوص به این بازار را در نظر گرفت. این کراس اوور ساب کامپکت در بازار های حاشیه خلیج فارس به پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی مجهز می شود که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر را در این خودرو داریم. شتاب گیری در ۱۲.۵ ثانیه ثبت می شود و نهایت سرعت به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این مشخصات نشان می دهد که اِلِمان های فنی سونت اصلا عجیب و غریب نیست و این خودرو عملکرد فنی متوسطی را ارائه می دهد.