تابستان سال میلادی گذشته بود که کیا سراتو فیس لیفت روانه بازار شد و مشتریان از چهره ظاهری آن شگفتزده شدند. لوگوی جدید کمپانی کیا هویت تازهای به این شرکت بخشیده و دلبری میکند. همچون دو نسل پیشین سراتو در نسل کنونی دماغه شبیه ببر همانطور طراحی شده و تنها تفاوتها به چراغهای جدید با دو ردیف ال ای دی و چراغهای دیلایت و تغییراتی در سپر جلو محدود میشود.
لوگوی جدید همانگونه که گفتیم در نمای عقب حک شده و به همراه چراغهای ال ای دی سهبعدی شکل، طراحی جدید سپر عقب با زبان طراحی جدید کیا نمایی زیبا و خیرهکننده به وجود آورده است. اما با ورود به کابین داخلی سراتو جدید به این نتیجه میرسیم که همه چیز مدرن و امروزی طراحی شده است.
نخستین پیشرانه ۱.۶ لیتری است و میتواند قدرت ۱۲۶ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتنمتر را تولید کند؛ در حالی که دومین پیشرانه ۲ لیتری است و میتواند حداکثر قدرت ۱۵۲ اسب بخار و گشتاور ۱۹۲ نیوتنمتر را تولید نماید. نیروی محرکه این پیشرانهها نیز از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال داده میشود.
تنها تفاوت این دو موتور تنفس طبیعی در مصرف سوخت و شتاب صفر تا صد است؛ چرا که سراتو ۲ لیتری میتواند در عرض ۱۰.۵ ثانیه از سکون مطلق به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که سراتو ۱.۶ لیتری با یک و نیم ثانیه زمان بیشتر به این هدف دست مییابد. مصرف سوخت پیشرانه دو لیتری ۷.۷ لیتر و پیشرانه ۱.۶ لیتری حدود ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.
طول کیا سراتو ۲۰۲۳ در قیاس با نسخهای که هماکنون در بازار وجود دارد تنها ۷ سانتیمتر بیشتر است و فاصله محوری هر دو سدان به ۲.۷ متر میرسد.
از جمله امکانات رفاهی کیا سراتو جدید میتوان به حالتهای رانندگی، وجود دریچه هوا برای ردیف دوم صندلیها، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، پدل شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، فضای بار حدود ۵۰۲ لیتری، سنسورهای عقب و جلو، سانروف، حافظه صندلی جلو، صندوق عقب هوشمند، گرمکن و تهویه صندلیهای جلو و شارژر وایرلس اشاره کرد.
خوشبختانه کیفیت و سطح ایمنی این سدان جذاب کرهای با تجهیزات بسیاری که دارد تضمین شده است. از جمله این امکانات میتوان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، کنترل پایداری خودرو VCS، کنترل فشار باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین عقب و کنترل کشش اشاره کرد.