غلامرضا غضنفری با اشاره به عمر 20 ساله ناوگان مینی بوس های فعال در کشور افزود : با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت خودروهای جایگزین ، تسهیلات ویژه ای از سوی سازمان حمل و نقل پایانه ها و راهداری برای اجرا این طرح اختصاص داده شده است .
وی دلیل عمده و مشکل اصلی در زمینه عدم اجرای نوسازی مینی بوس های فعال در کشور را عدم همکاری ستاد سوخت دانست و افزود : سازمان ذیربط مانع اجرای طرح نوسازی شده و اتحادیه مینی بوس رانی کشور خواستار رفع سریع تر مشکلات ثبت نامی متقاضیان طرح اسقاط خودرو است .
رئیس اتحادیه مینی بوس رانی کشور با اشاره به افزایش هزینه های مالکان مینی بوس ها در زمینه لاستیک ، روغن و لوازم یدکی و گازوئیل در سال جاری بیان داشت : این اتحادیه در حال حاضر منتظر روند افزایش و تثبیت قیمت ها در روزهای آینده است تا در نتیجه افزایش قیمت منطقی و حساب شده ای را به صورت رسمی به ناوگان مینی بوس رانی کشور اعلام دارد .
غلامرضا غضنفری افزود : تصمیم اتحادیه مبنی بر تعیین افزایش قیمت در روزهای آینده ، اعتراضات کثیر رانندگان مینی بوس رانی کشور را به دنبال داشت اما اتحادیه مینی بوس رانی از آن ها خواستار فرصت شده تا اجناس قیمت گذاری شود . قابل ذکر است مقدار افزایش کرایه ها به صورت نهایی تعیین و بزودی اعلام می شود و تا به امروز تصمیمی در راستای مقدار دقیق این افزایش به طور رسمی گرفته و اعلام نشده است .
وی در پایان اظهار داشت : یقیناً با نوسازی این تعداد مینی بوس فرسوده در کشور هزینه های دولت در مصرف سوخت کاهش می یابد و از آلودگی هوا ایجاد شده توسط این ناوگان می کاهد و این اتحادیه از ستاد سوخت کشورخواستار همکاری جدی و فوری در این زمینه است .