تصاویر: محمدجواد شبیری
ب.ام.و X4 را می توان فرزند X6 دانست زیرا با فرم بدنه کوپه مانند خود از سایر شاسی بلندها از جمله X3 و X5 متمایز است. ب.ام.و همچنین همزمان از مفاهیم طراحی خود در این خودرو نیز به صورت کاملا متفاوت استفاده کرده است.
اما سری گرن کوپه 4 خودرویی که میتوان آن را به چشم جایگزین خودروهای شیک و با کلاس سری سه سدان هم دید. طبق معمول خودروهای گرن کوپه، بدنه با چاشنی اسپرت تر، سقف شیبدار و داشتن چهار در از خصوصیات بارز ظاهری این مدلهاست.
سری 4 کوپه نیز که کانسپت (مدل مفهومی) آن در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد، به طور قابل ملاحظه ای بزرگتر و جادارتر از سری3 کوپه است. چهره کشیده و ارتفاع پایین و فاصله دو محور بلند آن چهرهای با وقارتر و زیبا به آن بخشیده است. در حالی که با وجود ابعاد بزرگتر، وزن آن حدود 45 کیلوگرم کمتر از سری 3 است.
سری 3 GT نیز بیش از 30 سال است که بزرگترین و بهترین پشتوانه بی.ام.و در بازار اسپرتهای نیمهلوکس شده است، تا آنجاکه حدود یکسوم از مجموع کل فروش ب.ام.و را به خود اختصاص میدهد. ششمین نسل این خودرو که رقیب اصلی مرسدس C-class و آئودی A4 محسوب میشود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «مجله ماشین»، مدیر اجرایی شرکت وارد کننده این محصولات در حاشیه این مراسم از افزایش 24 درصدی سهم بازار این شرکت از بازار خودرو ب.ام.و خبر داد و افزود: تا قبل از اینکه تیم جدید، مالکیت 100 درصد سهام شرکت را در اختیار گیرد این شرکت در حدود چهار درصد از بازار این خودروی آلمانی را در اختیار داشت، اما طی این مدت توانستیم حدود 30 درصد بازار ب.ام.و در ایران را در اختیار بگیریم.