همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد حوزه فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا از تعدادی نمایندگی شهر مشهد بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت عملکردی و مشکلات آنها قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از سایپانیوز، محمد علی تیموری در حاشیه بازدید از این نمایندگی ها در خصوص وضعیت عملکردی و اجرایی شبکه خدمات پس از فروش گروه سایپا گفت: بر اساس گزارش های دریافت شده از شبکه نمایندگی ها خوشبختانه در سه ماه اخیر با ارتقا کیفیت انجام شده در محصولات، مراجعه مشتریان به نمایندگی ها برای تعمیرات کاهش یافته و این موضوع مشهود بود و این خبر بسیار خوبی است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به نظم و احترامی که در نمایندگی های مشهد برای مشتریان ایجاد شده گفت: در این بازدید و در گفتگو با عوامل نمایندگی مشخص شد که کارکنان نمایندگی ها از دانش فنی خوبی برخوردارند و همین اشراف علمی در برطرف کردن عیوب خودرو، باعث رضایت مراجعین به این نمایندگی ها شده است.
او گفت: افزایش و ارتقا رضایت مندی مشتریان نیاز به زیر ساختی تحت وب دارد که بتوان به صورت آنلاین از مشکلات مطلع شویم و برای رفع عیوب برنامه ریزی کنیم و این موضوع در دستور کار گروه سایپا قرار گرفته است.
تیموری با بیان اینکه باید ارتباط کارشناسان فنی، مهندسی و کیفی سایپا با نمایندگی ها افزایش یابد، گفت: با حضور کارشناسان فنی سایپا در نمایندگی ها عیوب خودروها بررسی و در صورت تکرار، به واحد مهندسی گزارش داده می شود که رفع عیب شود و در صورتی که ایراد به فرآیند تولید مربوط شود گزارش به خطوط تولید ارسال تا عیوب برطرف شود.
او تصریح کرد: کمبود احتمالی قطعات در نمایندگی ها مربوط به قطعات الکترونیکی خودروها است و با توجه به اینکه قطعات الکترونیکی پلتفرم ها یکسان نیست و از طرفی به دلیل محدودیت های تامین، امکان انبار کردن این قطعات در انبار نمایندگی ها وجود ندارد لذا از سفارش گذاری تا دریافت قطعه از سایپا یدک به نمایندگی زمان بر خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: خوشبختانه در سه ماه اخیر عرضه لوازم یدکی به بازار بیش از 300 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و این لوازم بر اساس استاندارد تولید و با قیمت مناسب ارائه شده است لذا در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
او افزود: شبکه نمایندگی ها باید در سطح شهر با فروشندگان لوازم یدکی تعامل ایجاد کنند و به صورت شبکه ای، لوازم استاندارد را در سطح منطقه خود توزیع کنند و با این فرآیند مانعی بزرگ در جلوگیری از ورود لوازم قاچاق به بازار خواهند بود.
تیموری تصریح کرد: نمایندگی ها باید توزیع لوازم یدکی برای خودروهای غیر گارانتی را در دستور کار خود قرار دهند تا مشتری ها از قطعات ایمن و استاندارد بهره ببرند و تامین این قطعات در دستور کار شرکت سایپایدک قرار گرفته است.
او توسعه کسب و کار نمایندگی ها را یکی از اولویت های گروه سایپا دانست و گفت: شبکه نمایندگی ها باید به سمت آپشنال کردن محصولات حرکت کنند چراکه بعضی از درخواست های مشتریان در این زمینه را نمی توان در خطوط تولید خودرو اجرا کرد و در حوزه آپشن کردن محصولات باید اجرا شود، لذا نمایندگی ها باید نیاز مشتریان خود را شناسایی و با هماهنگی سایپایدک این موارد تامین و در اختیار مشتری قرار گیرد.