منابع این خودروساز اعلام کرده اند با پیشگامی خودروسازان ژاپنی یعنی هوندا و تویوتا در این بخش، خودروسازان آلمانی بر سر عرضه خودروی سوخت سلولی هیدروژنی در بازار در حال رقابت هستند.
اشتراک این نیرومحرکه اولین گام از سرمایه گذاری مشترک بی ام و-تویوتا است که هدف آن کاهش هزینه های تولید و اقتصاد ارتقا یافته برای هر دو خودروساز است. پروژه دوم این دو خودروساز نیز ساخت یک پلتفرم خودروی اسپرت دیفرانسیل عقب است که در دستور کار قرار دارد.
برند i ب ام و با یک خودروی الکتریکی به شکل هاچ بک i3 و پس از آن خودروی اسپرت i8 بنزینی الکتریکی معرفی شد و ارائه i5 سوخت سلولی هیدروزنی الکتریکی این برند جوان ب ام و را شامل سه مدل می کند که هر یک نیرومحرکه متفاوتی دارند.
هم چنین ساخت این خودرو اطمینان می بخشدکه بی ام و رقیبی برای مرسدس بنز کلاس B سوخت سلولی هیدروژنی دارد.
گمان می رود آئودی نیز در نمایشگاه خودروی لس آنجلس هفته آینده A7 سوخت هیدروژنی را معرفی کند.