البته این اولین بار نیست که جگوار به الکتریکی کردن محصولات خود فکر کرده است. در واقع C-X75 کانسپت که در نمایشگاه خودروی پاریس سال 2012 رونمایی شد از نظر تئوری قرار بود از چهار موتور الکتریکی 198 اسب بخاری و دو میکرو توربین بهره ببرد که با دیزل، LPG، CNG یا سوخت های زیستی کار می کنند. هدف از ساخت این خودرو کم ترین میزان مصرف سوخت در حد بهترین خودروهای هیبردی بازار و در عین حال میزان عملکردی در سطح رقابت با یک ابرخودرو بود.
بعدها جگوار به دلایلی این نیرومحرکه خلاقانه را کنار گذاشت و C-X75 تولیدی را با نیرومحرکه هیبریدی معمولی تری معرفی کرد.
اساسا برنامه ساخت این ابرخودرو به خاطر انتقادهای اقتصادی لغو شد اما جگوار اعلام کرد که بخشی از تکنولوژی به کار رفته در C-X75 کانسپت در مدل های اصلی اش به کار خواهد رفت. اگر این خبر درست باشد، خودرویی که از نام EV-Type بهره می برد می تواند اولین محصولی باشد که دارای چنین تکنولوژی است.