بزرگ ترین تغییر در این خودرو حذف لاستیک یدک در صندوق عقب برای داشتن طراحی بهتر است البته نمی توان گفت که این تغییر تنها روی نسخه های ابتدایی تر خودرو اعمال می شود و یا برای کل طیف مدل های آن درنظر گرفته شده است.
اکنون طراحان فورد با حذف لاستیک یدک روی بدنه این خودر آزادی بیش تری برای تغییر قسمت پشت آن دارند. در مناطقی همچون اروپا عناصر طراحی خشنی همچون لاستیک یدک خارجی، اغراق آمیز محسوب می شوند. فورد با حذف لاستیک یدک از پشت اکواسپرت این امر را ثابت کرده است.
قاب پلاک این خودرو از روی سپر به در صندوق عقب منتقل شده و سپر عقب آن از تغییر طراحی اندکی بهره می برد تا جای خالی قاب پلاک درست شود.
موتور 1.0 لیتری اکوبوست با قدرت 123 اسب بخار، 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 110 اسب بخار و 1.5 لیتری دیزلی با قدرت 90 اسب بخار همچنان در این خودرو ارائه خواهند شد.