بخش آلمانی شبکه دویچه وله با اشاره به اینکه فراخوان خودروسازان معتبر جهان برای تعویض قطعات مساله دار تولیداتشان رو به افزایش است، گزارش داد: با وجودی که بطور مثال خطوط تولید شرکت تویوتای ژاپن بعنوان بزرگترین خودروسازان جهان روز به روز کمتر با مشکلات جزئی خودرو روبرو می شود اما هم اکنون مشکل بزرگ زمان اندکی است که برای مونتاژ قطعات خودرو در کارخانه ها صرف می شود. به همین خاطر کارشناسان خودرو از افزایش قابل ملاحظه فراخوان های خودروسازان خبر می دهند.
یکی از بزرگترین فراخوانهای اخیر مربوط به نقص بخش سوئیچ احتراق سواری های شرکت جنرال موتورز آمریکا بود که موارد منجر به مرگ نیز داشت.
این گزارش سپس به معرفی خودروسازانی که بالاترین فراخوانهای محصولات خود را طی امسال به تعمیرگاههای مجاز خود داشتند، اشاره و تصریح کرد: شرکت جنرال موتورز آمریکا با هشت میلیون و چهارصد هزار خودرو و تویوتای ژاپن با شش میلیون و چهارصد هزار دستگاه، رتبه های اول و دوم بالاترین فراخوانهای خودروهای شرکتهای خودروساز به تعمیرگاههای مجاز را داشتند.
این آمار در مورد فولکس واگن آلمان بعنوان بزرگترین خودروساز اروپا برای سال گذشته، دو میلیون و ششصد هزار دستگاه بود. در این میان شرکت «آئودی» آلمان نیز چند روز پیش حدود هشتصد هزار دستگاه مدل «آ- چهار» خود را بخاطر نقص کیسه هوا به تعمیرگاهها فراخواند.
این گزارش با بیان آنکه فراخوان رفع نقص فنی سواری ها به شرکتهای خودروساز، هزینه تحمیل می کند، افزود: این وضع موجب می شود خودروسازی به صنعتی گران تبدیل شود. تنها در سال جاری میلادی، هزینه های ناشی از فراخوان های خودروسازان بالغ بر چهل میلیارد یورو بوده است.