وقتی چندی پیش از «جان جوریگا» مدیر بخش قوای محرکه کیا/هیوندای در آمریکای شمالی پرسیدند که چه شد پس از 19 سال فعالیت در کمپانیهای بزرگی چون تویوتا، فورد و جنرالموتورز و کار روی پروژه شورولت کوروت، این برندها را رها کرده و راهی همکاری با دو برند نو پای کرهای شدی؟ در پاسخ گفته بود: "در میان تمامی خودروسازان، تنها در هیوندای به وضوح دیدم که فاصله بین ارائه طرح، تحقیق و نتیجه دادن آن چقدر کوتاه است! شعار هیوندای، یعنی «پشتکار، صرفهجویی و هماهنگی» فقط حرف نبود! در حالی که ما در GM نظرات مشتریان را جمعآوری میکردیم، اما مدیران نظر خود را پیاده میکردند! ولی اینجا، در هیوندای دقیقاً جو متفاوتی حاکم است."
گزارش کامل این مقاله را در «مجله ماشین» شماره 378 تیرماه 1393 مطالعه فرمایید.
تصاویر: علیرضا بهپور