درباره محیطی صحبت می کنیم که الگو و مدل توسعه برای بسیاری از کمپانی های دیگر خواهد بود همانطور که در مدل های قبلی مرسدس چنین شرایطی را مشاهده کرده ایم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران؛ از مدت ها قبل اخبار مربوط به مرسدس بنز EQS توجه مخاطبان صنعت خودرو را کاملا درگیر خود کرده بود. این محصول هم از منظر برند تولید کننده و هم به عنوان یک خودروی آینده نگر اهمیت زیادی دارد تا جائیکه به عنوان شاخصی از نسل بعدی تولیدات مرسدس در کلاس سواری مورد توجه قرار می گیرد.
علاوه بر طراحی نمای ظاهری کاملا متفاوت، فضای داخل کابین این مرسدس نیز جزئیات خاص و سطح متفاوتی از گذشته مرسدس را به نمایش می گذارد. همزمان با انتشار اطلاعات مربوط به کابین EQS آنرا در گروه خودروی عصر ایران منتشر کردیم که اینجا قابل دسترسی است.
برای بازار آمریکا؛ مرسدس بنز EQS مدل 2022 در تریم پرچمدار خود با نام +EQS 450 و EQS 580 شناسایی می شود. مدل اول نمونه محور عقب و دیگری نمونه مجهز به سامانه 4Matic یا همان تمام چرخ محرک است.
باتری با ظرفیت بالا/ 780 کیلومتر رانندگی و شارژ سریع
برای ایی کیو اس از باتری 107.8 کیلووات ساعت لیتیوم- یون استفاده شده که این باتری قدرتمند در کف خودرو جانمایی شده است و برد حرکتی 780 کیلومتر را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. این عدد میان محصولات روز بازار جهانی در کلاس الکتریکی بسیار چشمگیر و مناسب است.
باتری هر دو مدل EQS جدید با استفاده از شارژ سریع 200 کیلووات DC طی 31 دقیقه از 10 به 80 درصد ظرفیت خود می رسد. اما با استفاده از شارژر 9.6-kW AC حدود 11 ساعت برای تکمیل ظرفیت باتری زمان لازم خواهید داشت.
پیشرانه الکتریکی/ 4Matic پرچمدار 516 اسب بخاری
در مدل پایه EQS 450 خروجی پیشرانه الکتریکی برابر با 329 اسب بخار و گشتاور 416 پوند فوت است که این اعداد حاصل فعالیت تک موتور الکتریکی روی محور عقب خودرو است. خودرو طی 5.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. بیشینه سرعت خودرو برابر با 209 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
در بخش جعبه دنده نیز از نمونه تک سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
این آمار برای یک EQS 450 با 2539 کیلوگرم وزن، توسط کارشناسان "مناسب" ارزیابی شده است.
در تریم پرچمدار EQS 580 4Matic هر محور یک موتور الکتریکی مجزا دارد که حاصل فعالیت این مجموعه، 516 اسب بخار خروجی و گشتاور 631 پوندفوت است. با این پیشرانه، خودرو طی 4.1 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد. البته این تریم حدود 2671 کیلوگرم وزن دارد که از EQS 450 سنگین تر است.
اما در رابطه با کابین همانطور که قبلا اشاره شد؛ درباره محیطی صحبت می کنیم که الگو و مدل توسعه برای بسیاری از کمپانی های دیگر خواهد بود همانطور که در مدل های قبلی مرسدس چنین شرایطی را مشاهده کرده ایم.
کابین متفاوت/ دنیایی جذاب با هایپر اسکرین و MBUX
اینجا همه چیز در سطحی بالاتر و فراتر از انتظار مشتریان کنار یکدیگر جانمایی شده تا تحسین برانگیز باشد.
نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعات کیلومتر، نمایشگر 17.7 اینچی OLED که ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی و در نهایت نمایشگر 12.3 اینچی لمسی مقابل سرنشین جلو، منظره ای فوق العاده را شکل داده است. تراکم پیکسلی بالای این نمایشگرها ارائه تصاویری باکیفیت را تضمین می کند.
حضور MBUX اختصاصی مرسدس بنز نیز عملکرد هوشمند سخت افزارهای مورد اشاره را در مناسب ترین سطح ممکن قرار می دهد.
قیمت پایه تریم +EQS 450 در بازار آمریکا از 110 هزار دلار کلید می خورد و با حضور آپشن تا 130 هزار دلار هم بالا می رود.
تصاویری که مشاهده می کنید مربوط به +EQS 450 است که در حالت آپشن 130 هزار دلار در بازار آمریکا قیمت دارد.