آلمانی ها ممکن است در بخش خودروهای متوسط تسلط داشته باشند، اما بخش اروپایی استلانتیس مایل نیست بدون جنگ تسلیم شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، سیتروئن با پیروی از پژو ۵۰۸ و DS۹، پرچم دار جدیدی مانند مرسدس کلاس E ، بی ام و سری ۵ و آئودی A۶ در اختیار دارد. اما در حالی که این سه خودروی آلمانی به صورت سدان و واگن ارائه می شوند، C۵ X جدید از دو سبک بدنه تشکیل شده است. C۵ X مطابق با طراحی های جذاب سیتروئن، یک مدل غیر متعارف است و ظاهری جسورانه دارد.
C۵ X جدید با ۴۸۰۵ میلی متر (۱۸۹.۱ اینچ) طول، ۱۸۶۵ میلی متر (۷۳.۴ اینچ) عرض، از رقبای آلمانی خود کوچکتر است. ۵۴۵ لیتر (۱۹.۲ فوت مکعب) حجم بار در پشت صندلی های عقب ارائه می دهد که می توان پس از جمع شدن صندلی های عقب، تا ۱۶۴۰ لیتر (۵۷.۹ فوت فوت) افزایش داد تا کف صاف ایجاد شود.
یک صفحه نمایش لمسی ۱۲ اینچی اطلاعات و سرگرمی و یک صفحه نمایش با اندازه بزرگ و با قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده وجود دارد. یک کیلومترشمار کاملاً دیجیتالی نیز در آن قرار دارد و شما هنوز هم کنترل های فیزیکی جداگانه ای برای تنظیمات آب و هوا دارید.
انواع موتورهای بنزینی در نظر گرفته شده است، اما سیتروئن پیشرانه هیبریدی پلاگین را با ۲۲۵ اسب بخار قدرت و بیش از ۵۰ کیلومتر (۳۱ مایل) برد الکتریکی تنظیم می کند. با خاموش شدن موتور درونسوز، مدل هیبرید پلاگین می تواند با سرعتی معادل ۸۴ مایل در ساعت (۱۳۵ کیلومتر در ساعت) حرکت کند، که بیش از آن چیزی است که اکثر ما به آن نیاز خواهیم داشت.
سیتروئن C۵ X از نیمه دوم سال در اروپا به فروش می رسد.