این خودروساز آلمانی برای 581 هزار و 90 دستگاه خودروی نیوساگیتار و بیتل به منظور چسباندن ورقهای فلزی به محور فنر چرخهای عقب که خودروها را تثبیت میکند و در صورت وجود ترک، صدای هشدارآمیز میدهد فراخوان داد. مدیر فولکس واگن در چین با بیان اینکه اینکه محور مشکلی ندارد، تاکید کرد این ورقهای فلزی به مثابه ایجاد یک اطمینان دوگانه است.
مالکان خودروهای چینی که از این اظهارات متقاعد نشدهاند، روز یکشنبه در مقابل مراکز فروش فولکس واگن در شهرهای بزرگی مانند شانگهای و شنزن تجمع کردند. برخی از آنها بنرهایی در دست داشتند که فولکس واگن را برای بیوجدان بودن محکوم میکرد و برخی دیگر آگهیهایی را پخش میکردند که در آن از نگرانی رانندگان این خودروها صحبت شده بود. همچنین در شبکه اجتماعی کیو کیو شرکت تنست هولدینگ پیامهایی منتشر شد که مالکان ساگیتار را به برپایی اعتراض در 100 شهر در نهم نوامبر دعوت کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مالکان خودرو از فولکس واگن خواسته اند محورهای عقب دارای ایراد را تعویض کند یا به خریداران خسارت پرداخت کند.
با این همه فولکس واگن احتمال بروز مشکل در محور عقب این خودروها را نادر توصیف کرد و علاوه بر نصب ورقهای فلزی، به عنوان حسن نیت یک گارانتی 10 ساله برای تعمیر هر گونه مشکل محور عقب خودروهای ساگیتار و بیتل خواهد داد.
فولکس واگن همچنین در آمریکا نیز برای رفع مشکل مشابه فراخوان داده که مجموع خودروهای مشمول این فراخوان در این دو کشور را به 1.02 میلیون دستگاه میرساند.
جدیدترین فراخوان فولکس واگن دو ماه پس از شکایت مصرف کنندگان در چین و تحقیقات رگولاتور این کشور در این خصوص صورت گرفت.
این خودروساز در مارس سال 2013 پس از پخش برنامه ای در تلویزیون مرکزی چین در مورد شکایت مالکان خودروهای فولکس واگن از فناوری گیربکس اختصاصی این شرکت، برای 384 هزار و 181 دستگاه خودرو به منظور تعویض گیربکسهای معیوب فراخوان داد.
منبع: ایسنا