آئودی در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۱۹۸۰ از کواترو که قرار بود به یک اسطوره رالی و سنگ بنای خودروهای مسابقه ای تبدیل شود، رونمایی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، پس از گذشت چهار دهه، TT RS نسخه ویژه ای را به مناسبت بزرگداشت "۴۰ سالگی کواترو" دریافت می کند. این خودروی اسپرت به طور انحصاری به عنوان کوپه و فقط در آلمان در دسترس خواهد بود و تنها ۴۰ دستگاه تولید می شود.
این خودرو دارای عکس برگردان های ویژه الهام گرفته از آئودی کواترو اسپرت S۱ است. برای تأثیر بصری بیشتر، علامت های تزئینی روی کاپوت، سقف و گلگیرهای عقب سیاه براق در قسمت بیرونی و دریچه کاپوت با ظاهر کربن براق تکمیل می شوند.
این اتومبیل روی چرخ های ۲۰ اینچی سفید با کولیس های ترمز قرمز متضاد قرار گرفته است.
در زیر کاپوت، همان موتور توربوشارژ پنج سیلندر خطی است که ۳۹۴ اسب بخار قدرت (۲۹۴ کیلووات) و ۴۸۰ نیوتن متر (۳۵۴ پوند فوت) گشتاور تولید می کند که سرعت ۰ تا ۶۲ مایل در ساعت (۱۰۰ کیلومتر در ساعت) را در ۳.۷ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۷۴ مایل در ساعت (۲۸۰ کیلومتر در ساعت) را امکان پذیر می کند.
آئودی TT RS چهل ساله کواترو بدون شک خودروی بسیار مطلوبی است، اما فقط یک مشکل وجود دارد: قیمت آن گران است. در حالی که یک TT RS پایه کوپه با قیمت تقریبی ۶۶ هزار و ۵۰۰ یورو در آلمان شروع می شود، قیمت این یکی ۱۱۴ هزار و ۴۰ یورو است.