سیتروئن با تغییراتی بر روی خانواده محصولات هاچ بک خود، یک شاسی بلند کوچک تولید می کند و علی رغم تغییر بسیار در ظاهر و ماهیت این خودرو، همچنان از نام C4 برای آن استفاده خواهد نمود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، سیتروئن با ترک بخش تولیدی خودروهای هاچ بک و روی آوردن به بازار خودروهای شبه شاسی بلند به دنبال یافتن جایگاهی ولو کوچک در میان نام های دیگر این بازار است. خودروی C4 قدیمی یک هاچ بک سنتی بود که فروشش از سال 2017 متوقف شد و حالا قرار است با ظاهری کاملاً جدید وارد بازار شود.
وینسنت کوبه، مدیر جدید سیتروئن گفت: «من معتقدم که بخش C بازار بخشی تقریباً سنتی بود و حالا زمان تغییرات است. یک ایده دستیابی به توازنی میان قیمت مناسب، قابلیت چندمنظوره بودن و طراحی جذاب است».
C4 کاملاً جدید که قرار است در ماه ژوئن رونمایی شود، چند باری هنگام آزمایش های جاده ای مشاهده و تصاویری کلی از طراحی ظاهری آن به ثبت رسیده بود.
لارنس هانسن، مدیر استراتژی و محصولات سیتروئن گفت: «مشتریان به دنبال به روز رسانی طراحی هستند. ما دارای پیشینه ای قوی در این بخش از بازار هستیم و می دانیم که چه چیزهایی احتیاج داریم و باید از چه چیزهایی دوری کنیم. خودرویی که ما طراحی کرده ایم، دارای هویتی قوی و ساختار انحصاری مبتنی بر مدل مفهومی 19-19 است».
خودروی فوق از لحاظ ظاهری شباهت های بسیاری به پژو 2008 دارد و می تواند به کمک باتری 50 کیلووات ساعتی خود مسافتی دست کم 190 مایلی را بپیماید. از آنجایی که این پلتفرم قابلیت پشتیبانی از موتورهای 1.5 لیتری دیزلی و 2-1 لیتری سه سیلندر توربو را نیز دارد، می توان انتظار داشت که با چنین موتورهایی نیز عرضه شود.