خودروسازان خارجی که مدت ها است سهم تولید کنندگان بومی خودرو در چین را به حداقل رسانده اند، به دلیل کنکاش مسئولان دولتی در امور مادیشان با مشکل مواجه شده اند. در واقع این خورده گیری ها باعث کاهش سود دهی تویوتا، ب ام و، هوندا، کرایسلر، آئودی و مرسدس – بنز که در صدد تعدیل قیمت ها بر آمده اند شده است.
از سویی اقتصاد چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان با افت مواجه شده و صنعت خودروسازی آن نیز تحت تاثیر این امر قرار گرفته است و ابداع و نوآوری در زمینه فناوری به حداقل خود رسیده است.
طبق اعلام انجمن خودروساران چین فروش خودرو در بازار ماه گذشته تنها 3% رشد داشته که کم ترین میزان خودرو در نوزده ماهه اخیر است.