آئودی اسپرت نیز به برقی سازی روی آورده و تصمیم دارد طیفی از خودروهای هیبریدی شارژی و برقی- باطری را با نشانه های S و RS ارائه کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، e ترون GT برقی- باطری جدید از ساختار مدل سنتی آئودی در ارائه مدل های S و RS پیروی خواهد کرد.
به گفته مدیر طراحی آئودی، Andreas Mindt، e ترون اسپرتبک نیز احتمالا از همین رویکرد پیروی می کند.
نسخه ای از شاسی بلند e ترون اخیرا در حال تست در نوربورگرینگ دیده شده است.
R8 e-tron که در سال 2016 متوقف شده بود نیز احتمالا در سال آینده باز می گردد و مدل شایعه شده نسل بعدی آن صرفا برقی خواهد بود.
آئودی اسپرت تنها برای مدل های برقی باطری با نشان RS برنامه ریزی نکرده است. این خودروساز هم چنین تایید کرده است که خودروهای هیبریدی شارژی با نشان RS را نیز معرفی خواهد کرد و گفته می شود یکی از این مدل ها نسل بعدی RS4 خواهد بود که تا پس از 2022 عرضه نخواهد شد.
آئودی اسپرت قبل از آن R8 e-tron و نسخه های S و RS از e-tron GT را معرفی خواهد کرد.
از آنجا که e-tron GT از پلتفرم J1 پورشه تایکان بهره می برد، می توان انتظار داشت عملکردی مشابه تایکان نیز داشته باشد.
e-tron GT کانسپت در 2018 معرفی شد و دارای دو موتور برقی و یک باطری 90 کیلووات ساعت با توان کلی سیستم 434 کیلووات بود.
طیف حرکتی این خودرو 400 کیلومتر اعلام شده بود.
تولید e-tron GT اصلی امسال آغاز می شود و مدل S آن در کنارش معرفی می شود اما مدل RS آن یک سال بعد معرفی خواهد شد.
همچون قبل، R8 e-tron نیز در تعداد محدود ساخته خواهد شد.