رنو کانگو ZE هیدروژن و رنو مستر ZE هیدروژن به تازگی رونمایی شده اند و گفته می شود طیف حرکتی بیش تر از مدل های تمام برقی دارند که مبتنی بر آن ها هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، هر دوی این ون ها از سلول های سوختی به عنوان range extender بهره می برند که بسته های باطری آن ها را شارژ می کند.
بسته به نوع شارژری که استفاده می شود، شارژ مجدد باطری ها در این ون ها می تواند چند ساعت زمان ببرد در حالی که سوخت گیری مجدد مخزن هیدروژن تنها چند دقیقه زمان می برد.
رنو مستر ZE هیدروژن از نیمه اول سال 2020 در اروپا به فروش خواهد رسید. این مدل هیدروژنی که بر اساس مستر ZE برقی ساخته شده دارای دو مخزن سوخت هیدروژنی فشار بالای 53 لیتری زیر بدنه و در باک هیدروژن در جلو است.
این تجهیزات مازاد به معنای آن است که این مدل هیدروژنی حدود 200 کیلوگرم سنگین تر از مدل تمام برقی آن است.
رنو اعلام کرده مستر ZE هیدروژن می تواند طیف حرکتی 350 کیلومتر داشته باشد.
رنو از دو ون هیدروژنی رونمایی کرد
رنو کانگو ZE هیدروژن مبتنی بر ون تمام برقی کانگو ZE است . دارای مخزن هیدروژنی 74 لیتری و سلول سوختی هیدروژنی در قسمت پشت خودرو است.
گفته می شود این خودرو می تواند طیف حرکتی کلی 370 کیلوکتر داشته باشد. وزن این خودرو 100 کیلوگرم بیش تر از مدل تمام برقی آن است.