رنو کانگو ZE هیدروژن و رنو مستر ZE هیدروژن به تازگی رونمایی شده اند و گفته می شود طیف حرکتی بیش تر از مدل های تمام برقی دارند که مبتنی بر آن ها هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، هر دوی این ون ها از سلول های سوختی به عنوان range extender بهره می برند که بسته های باطری آن ها را شارژ می کند.
بسته به نوع شارژری که استفاده می شود، شارژ مجدد باطری ها در این ون ها می تواند چند ساعت زمان ببرد در حالی که سوخت گیری مجدد مخزن هیدروژن تنها چند دقیقه زمان می برد.
رنو مستر ZE هیدروژن از نیمه اول سال ۲۰۲۰ در اروپا به فروش خواهد رسید. این مدل هیدروژنی که بر اساس مستر ZE برقی ساخته شده دارای دو مخزن سوخت هیدروژنی فشار بالای ۵۳ لیتری زیر بدنه و در باک هیدروژن در جلو است.
این تجهیزات مازاد به معنای آن است که این مدل هیدروژنی حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین تر از مدل تمام برقی آن است.
رنو اعلام کرده مستر ZE هیدروژن می تواند طیف حرکتی ۳۵۰ کیلومتر داشته باشد.
رنو از دو ون هیدروژنی رونمایی کرد
رنو کانگو ZE هیدروژن مبتنی بر ون تمام برقی کانگو ZE است . دارای مخزن هیدروژنی ۷۴ لیتری و سلول سوختی هیدروژنی در قسمت پشت خودرو است.
گفته می شود این خودرو می تواند طیف حرکتی کلی ۳۷۰ کیلوکتر داشته باشد. وزن این خودرو ۱۰۰ کیلوگرم بیش تر از مدل تمام برقی آن است.