وزارت حمل و نقل ژاپن اعلام کرد مدل سدان لوکس لکسس ال اس و مدل هاچ بک تویوتا اوریس در میان 1.05 میلیون دستگاه خودرویی هستند که در این کشور مشمول فراخوان شده اند.
این خودروساز از وقوع هرگونه آتش سوزی، تصادف، صدمه یا مرگ مربوط به این مشکلات ابراز بیاطلاعی کرده است.
این چهارمین فراخوان تویوتا در سال جاری به شمار میرود. صنعت خودرو امسال در واکنش به تحقیقات رگولاتورها در مورد فراخوانهای دیرهنگام فعالانه عمل کرده و خودروسازان برای رفع معایب محصولاتشان سریعتر وارد عمل شدهاند.
جنرال موتورز امسال برای 30 میلیون دستگاه خودروی سواری و کامیون در آمریکای شمالی فراخوان داده در حالیکه تویوتا در ارتباط با مشکل شتاب ناخواسته مجددا با تحقیقات روبرو شده است. این خودروساز در سالهای 2009 و 2010 برای بیش از 10 میلیون دستگاه خودرو در ارتباط با این مشکل فراخوان داده بود.
سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا ماه گذشته اعلام کرد بدنبال دریافت شکایتهای متعدد از شتاب غیرمنتظره تحقیقات جدیدی را آغاز میکند. حداکثر 1.69 میلیون دستگاه تویوتا کورولا مدل سالهای 2006 تا 2010 ممکن است تحت این تحقیقات قرار بگیرند.
تویوتا در ژوئن فراخوان 14 ماهه برای بیش از دو میلیون دستگاه خودروی دارای کیسه هوای معیوب ساخت تاکاتا را تمدید کرد. این خودروساز حدود 650 هزار دستگاه خودروی دیگر شامل کورولا را در ژاپن به این فراخوان ایمنی اضافه کرد.
همچنین تویوتا در آوریل برای بیش از شش میلیون دستگاه خودرو شامل 30 مدل برای پنج مشکل خطرناک فراخوان داد. تویوتا سیتی که شرکت مستقر در ژاپن است در فوریه برای 1.9 میلیون دستگاه پیریوس هیبریدی برای بهروزرسانی و رفع مشکلاتی که ممکن بود موجب خاموش شدن موتور و توقف خودرو شوند فراخوان داد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا پس از اینکه فراخوانها موجب شد عنوان پرفروشترین خودروساز جهان را در سال 2011 به جنرال موتورز واگذار کند درصدد ترمیم اعتبارش برای کیفیت برآمد و در دو سال بعد برتریش را مجددا کسب کرد.
منبع: ایسنا