جعفر قادری افزود : متاسفانه امروز تولید خودرو در کشور منحصر به تعداد خاصی از خودروسازان شده است و این مساله موجب شده که ضمن اینکه تنوع در تولید کاهش یافته بلکه کیفیت مناسبی را در تولیدات داخلی شاهد نباشیم.
وی گفت : باز گذاشتن مجوزها برای ورود خودروسازان جدید کمک می کند که تا حدودی فضا به سمت رقابتی شدن پیش رفته و با کمرنگ شدن تعرفه ها برخی از خودروسازان داخلی نیز در هم ادغام شوند اما آنچه که امروز باید مدنظر قرار گیرد عدم محدودیت برای ورود شرکتهای جدید به بازار جهت فعالیت در صنعت خودرو است باید اجازه داد تا تولید کنندگان بالقوه ای که وجود دارند وارد بازار خودرو کشور شوند.
نماینده شیراز در خانه ملت در ادامه با توجه به طرح ایجاد قطب سوم خودروسازی در مناطق مرزی و آزاد اظهار داشت : مسلما ایجاد قطب سوم در مناطق مرزی و آزاد موجب ایجاد ارزش افزوده شده و شرکتها از پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند شد و این طبعا مزیتی برای شرکتهایی که در این مناطق فعالیت می کنند محسوب می شود.
قادری افزود : ضمن اینکه سرمایه گذاری در مناطق آزاد برای ایجاد واحدهای خودروسازی قطعا مورد استقبال خودروسازان خارجی واقع خواهد شد روندی که هم اکنون در ایجاد سایت های جدید دو شرکت بزرگ خودروساز نیز وجود دارد و تلاش می شود در مناطق مختلف سایت ها ایجاد شود بالطبع چنانچه این روال در ایجاد قطب سوم خودروسازی نیز صورت گیرد مزیت خوبی برای صنعت خودرو خواهد بود.
وی گفت : در صورتی که ایجاد قطب جدید با همکاری و سرمایه گذاری مشترک شرکتهای خودروسازخارجی و با هدف تولید صادرات محور انجام شود قطعا گام مهمی در صنعت خودرو خواهد بود.
وی تصریح کرد : البته چنانچه این قطب در مناطق آزاد مستقر شود ضمن ارزش افزوده ای که به همراه دارد می تواند از بازار داخل نیز استفاده کرده و موجب تامین نیازدر این بخش نیز شود.
وی تاکید کرد : قطعا در شرایط کنونی ایجاد قطب های جدید خودروسازی برای رفع مشکلات موجود و افزایش رقابت پذیری در صنعت خودرو اقدام بسیار مثبت و ضروری است.
منبع: خبرخودرو