دکتر پیتر مرتنس – معاون توسعه و تحقیقات گروه خودروسازی ولوو – گفت: زمانی که موتورهای سری Drive–E را عرضه کردیم و به دنبال تولید پیشرفته ترین موتورهای چهارسیلندر با بهترین استانداردهای آلایندگی و مصرف سوخت بودیم. می دانستیم که توان ۳۲۰ اسب بخاری تنها آغاز کار ما برای موتورهای بنزینی می باشد. لذا هم اکنون موتور مفهومی ۴۵۰ اسب بخاری Drive–E حاکی از جاه طلبی و پیشرفت ما در این زمینه است.
موتور ۴۵۰ اسب بخاری فوق براساس فناوری موجود برای موتورهای چهار سیلندر طراحی شده و دارای دو توربو شارژر موازی با پشتیبانی یک کمپرسور توربو الکتریک است. دراین موتور سوخت از طریق یک پمپ دوقلو و با فشار ۲۵۰ بار وارد می شود که این امر باعث کاهش تاخیر عملکرد موتور می شود.