این خودروی اسپرت مبتنی بر GT۳ در مدل تولیدی خود به عنوان آخرین نسخه از نسل ۹۹۱.۲ این خودروی اسپرت خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اگرچه این خودروساز تایید نکرده که ۹۱۱ اسپیدستر به تولید می رسد اما این کانسپت را به عنوان یک نسخه تولید انبوه بالقوه معرفی کرده است. نمونه های اولیه این خودرو چندین بار در حال تست در آلمان دیده شده اند.
چنان چه قبلا گزارش شده بود، این کانسپت بدون سقف دارای شاسی هایی مشترک با ۹۱۱ GT۳ بوده و از موتور شش سیلندری با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار بهره می برد. گمان می رود این نیرومحرکه در ۹۱۱ اسپیدستر تولیدی نیز به کار رود که از موتور دمش طبیعی ۴.۰ لیتری شش خطی GT۳ بهره خواهد برد که قدرت ۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۶۰ نیوتون متر دارد.
این کانسپت دارای گیربکس دستی شش سرعته است. اگر نمونه تولیدی این خودرو از نمونه GT۳ پیروی کند، با گیربکس دستی شش سرعته یا هفت سرعته PDK عرضه خواهد شد.
۹۱۱ اسپیدستر دارای یک روکش سبک به جای سقفی تاشو خواهد بود در حالی که دیگر ویژگی های کاهش وزن آن شامل حذف سیستم های تهویه هوا، صوتی و ناوبری ماهواره ای است. صندلی های bucket این خودرو نیز از فیبر کربنی ساخته شده اند.
بدنه این خودروی کانسپت بر أساس ۹۱۱ کاررا ۴ کابریولت ساخته شده است اما از باله ها، کاپوت و روکش عقب فیبر کربنی سبک بهره می برد.
این کانسپت دارای ویژگی هایی است که یادآور اولین روزهای مسابقات پورشه بوده و بخشی از جشن هفتاد سالگی خودروی اسپرت این برند هستند.
گمان می رود مدل تولیدی ۹۱۱ اسپیدستر سال آینده عرضه شود. نسل ۹۹۷ قبلی اسپیدستر تنها ۳۵۶ دستگاه تولید داشت بنابراین گمان می رود تعداد مشابهی نیز از این مدل تولید شود.