پس از گذشت 6 سال از رونمایی خودروهای جیلی در سال 1391 توسط شرکت جیلران موتور، اکنون مالکین این برند با کیفیت، با مشکل دریافت خدمات مواجه شده اند. اکنون با توجه به انعقاد قرارداد نمایندگی رسمی شرکت آرین خودرو پارس با برند جیلی، این موضوع بهانهای شد برای گفتگوی ما با مهندس سجاد همتی، مشاور مدیرعامل در خدمات پس از فروش تا وضعیت حالحاضر و برنامه های این شرکت، در حوزه خدمات پس از فروش، را به عنوان متولی این برند جویا شویم. وی در این گفتگوى اختصاصى به برنامههاى آرین خودرو پارس در سال جارى در حوزه خدمات پس از فروش پرداخت.
لطفا در خصوص پیشینه برند جیلی و اهداف و برنامه های آن در ایران توضیح دهید.
شرکت جیلی در پاییز 1390 برای اولین بار به بازار ایران وارد شد. پیشینه کیفی و کمی خودرو در چین باعث گردید در مدت زمان بسیار کوتاهی مورد استقبال خریداران خودرو قرار گیرد و ظرف مدت بسیار کوتاه بیش از 20 هزار دستگاه از این خودرو در ایران فروخته شد.امکانات مناسب،کیفیت خوب قطعات و طراحی زیبا از جمله مواردی بود که جیلی را در بین رقبا در سطح خودروهای اروپایی قرار دارد. تا آنجا که در حال حاضر جیلی به عنوان یک شرکت با اعتبار بین المللی در جهان شناخته شده است،مالکیت صد در صد برند ولوو ، بزرگترین سهام دار بودن شرکت بنز و سهامداران شرکت لوتوس و پروتون و نیز تاکسی لندن که از زیر مجموعه های این گروه می باشد، چهره این خودروساز را صد چندان محبوب تر نموده است و چندی پیش با ایالت متحده آمریکا در زمینه طراحی و ساخت خودروی پرنده جهت استفاده در ناوگان تاکسیرانی قراردادی به امضا رسانده است. در حال حاضر جیلی با حدود سی سال سابقه در زمینه تولید و عرضه خودرو و به عنوان یکی از خودروسازان مطرح دنیا و باکیفیت ترین خودروساز چین در تیراژ فروش توانسته است سهم بسیار مناسبی در خودرو سازی بدست آورد.
از آنجاییکه جیلی یک شرکت با تفکرات جهانی شدن است، در نقطه مقابل دیگر خودروسازان چینی، بجای کپی کردن خودرو ها، طراحی را از ابتدا و با طراحان مشهور دنیا از جمله طراح برند ولوو انجام می دهد، ایران را به عنوان یک بازار بالقوه بالا و حضور مستمر انتخاب نموده است. جیلی علاوه بر حضور موفق در کلیه بازارهای بین المللی، در بازار ایران نیز به عنوان یک خودرو موفق حضور داشته است و البته این حضور غیرمستمربوده است و جهت فعالیت مجدد در ایران، گروه ناصح را برمبنای تجربه موفق آن در زمینه واردات تویوتا، لکسوس و رنو، برای احیا تصویر ذهنی مشتریان و برای حضور مقتدرانه در ایران انتخاب نموده است.
از دغدغه های مدیران این گروه جلب رضایت مشتریان قبلی و نیز ایجاد اطمینان خاطر برای مشتریان آتی می باشد. در این راستا 3 مدل از برترین و جذاب ترین خودروهای خود را برای ورود دوباره به بازار ایران برگزیده که از پر فروش ترین محصولات این گروه در دنیا می باشد. با پیشنهاد مدیران ارشد جیلی، بزرگترین و برترین گروه خودرویی به عنوان نماینده این خودروسازی انتخاب گردید تا بتواند با استفاده از تمام تجارت و امکانات در دسترس، حضور مقتدرانه ای در بازار ایران را ایجاد نماید، تا بتواند به این خودرو ها خدمات ویژه را ارائه بدهد.
در خصوص شبکه نمایندگان و برنامه های توسعه آن توضیح دهید.
آرین خودرو پارس از شرکت های زیر مجموعه گروه ناصح با تکیه بر تجارب ارزنده این گروه در دو مجموعه ایرتویا و نگین خودرو، که در سال 1396 رتبه نخست خدمات پس از فروش کشور را در بین وارد کنندگان کسب نمود، در حال آماده سازی بستری مناسب جهت خدمت رسانی به تمامی دارندگان جیلی در سراسر کشور است. در حال حاضر تیم فنی این مجموعه در تلاش است تا با ایجاد یک شبکه به خدمات پس از فروش منسجم و در دسترس برای دارندگان قبلی پرداخته و با ایجاد کارت گارانتی جدید در این شبکه خدمت رسانی انجام گردد.
در حال حاضر شبکه نمایندگان جهت خدمت رسانی به دارندگان خودروی جیلی در فاز نهایی قرار دارد و بر اساس خودروهای موجود در هر شهر و نسبت مراجعه برای گرفتن خدمات تدابیر لازم از جمله تعداد درست جایگاه خدمات و نیز امداد خودرو در محل برنامه ریزی گردیده است. در تهران علاوه بر 10 نمایندگی خدمات پس از فروش یک تعمیرگاه مرکزی با تجهیزات به روز و مطابق استاندارد جیلی در حال آماده سازی می باشد. در کلیه شهرستان های کشور نیز بر اساس تعداد خودرو در گردش جیلی بنا به استاندارد و جایگاه تعمیرگاهی در حوزه خدمات پس از فروش در حال آماده سازی و اجراست و این مهم توسط تیم توسعه گروه ناصح با تکیه بر تجارب ارزنده قبلی در مراحل نهایی قرار دارد.
آیا برنامه ای در خصوص خدمات رسانی به مالکین فعلی خودروهای جیلی دارید؟ لطفا توضیح دهید.
طبق توافق با طرف جیلی پس از بازدید و ارزیابی شبکه خدمات پس از فروش توسط تیم مدیریتی Geely، شروع فعالیت و خدمت رسانی دارندگان خودرو جیلی صورت خواهد پذیرفت. تیم خدمات پس از فروش در راستای ایجاد بستر مناسب خدمات پس از فروش و جلب رضایت مشتریان در حال برنامه ریزی جهت کمپین خدمات پس از فروش به مشتریان جیلی می باشد که به زودی به دارندگان خودروهای جیلی اطلاع رسانی می گردد و در همین راستا مدت زمان باقیمانده گارانتی در شرکت آرین خودرو پارس پذیرش می گردند. در عین حال تیم فنی و مهندسی مستقر در دفتر مرکزی، با تحلیل سوابق تمامی خودروها و دوره های مورد نیاز بازدید به عنوان یک پشتیبان، مشاوره تعمیر و نگهداری خودروها را به عهده خواهند داشت. از دیگر پروژه های در حال اجرا در شرکت آرین خودرو پارس امکان مجهز نمودن خودروها به سیستم sos key می باشد که در صورت در خواست کمک از سوی راننده امکان عیب یابی و رفع مشکل از راه دور وجود دارد و بیش از 20 خدمت مختلف از این طریق به دارندگان خودرو ارائه می شود که خوشبختانه اجرای پایلوت این طرح با موفقیت به اتمام رسیده و امکان اجرا در شبکه خدمات پس از فروش وجود دارد.
در پایان، اگر نکته خاصی مدنظرتان هست بفرمایید.
در نهایت آرین خودرو پارس به عنوان نماینده یک شرکت پیشرو با توان تولید خودروی با کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش در کلاس جهانی، سعی در ایجاد تجربه متفاوتی برای مشتریان خود دارد.