هیوندای در سال ۲۰۱۴ نسخه ای موتور وسط از نسل قبلی هاچ بک ولوستر را به نمایش درآورد که RM۱۴ نامیده می شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، پس از آن هیوندای کره ای نسخه ای به روز شده از این خودروی کانسپت را معرفی کرد که RM۱۵ نام داشت که در واقع همان RM۱۴ بود اما نسبتا آماده تر برای تولید بود. یک سال بعد، این خودروساز کره ای یک نسخه موتور وسط دیگر از ولوستر را معرفی کرد که این بار RM۱۶ نام داشت.
این رویه در آن سال ادامه داشت و نمونه اولیه ای کامل از این خودرو در حال تست در نوربورگرینگ دیده شد. واضح است که این روند باعث ایجاد تصوراتی در مورد ساخت یک هاچ بک موتور وسط توسط هیوندای شد اما تاکنون هیچ خبری از آن منتشر نشده است.
Albert Biermann، مدیر بخش عملکرد بالای N هیوندای به تازگی اعلام کرده که مدل RM موتور وسط همچنان در دستور کار قرار دارد.
Biermann گفت: "بله ما روی این خودرو کار می کردیم. همچون Racing Midship ما سه نسخه از آن را ساختیم. ما هنوز روی این خودروها کار می کنیم و تلاش داریم تا محصولاتی متفاوت را بسازیم. شاید روزی چنین خودرویی داشته باشیم. هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده اما شاید روز اتفاق بیفتد."
هیوندای برای عرضه چنین مدلی در تردید است چرا که تاکنون هیچ نمایندگی از هیوندای مدلی عملکرد بالا را نفروخته است بنابراین فروشندگان و نمایندگی های خدمات این برند کمی گیج خواهند شد اگر یک هاچ بک موتور وسط به نمایندگی های فروش این برند راه یابد. قبل از آن که چنین مدلی به نمایندگی های هیوندای راه یابد، این خودروساز باید ابتدا به فروش خودروهایی با عملکرد نسبتا پایین تر همچون ولوستر N عادت کند.