بنتلی به طور هم زمان جدیدترین مدل های کانتیننتال GT و GTC کانورتیبل را ساخته اما تصمیم گرفته اول مدل کوپه را عرضه کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اکنون مدل کروک این خودرو به رونمایی نزدیک می شود و تصاویر جدیدی از آندر حال تست در نوربورگرینگ فاش شده است.
به خاظر شباهت زیاد این خودرو به کانیتننتال GT، بنتلی دلیلی برای استتار کامل این کانورتیبل نداشته است. در عوض، این خودروساز از یک روکش ساده با طرح نامرتب برای پنهان کردن طراحی این خودرو استفاده کرده است. زمانی که به سقف این خودرو نگاه کنید، این دو مدل قابل تشخیص هستند. طراحان این برند نتوانسته اند سقفی پارچه ای را بسازند که با سقف شیب دار همتای کوپه آن هماهنگ باشد و این امر به ایجاد صندوق عقبی صاف تر منجر شده است. این به روز رسانی تغییری قابل توجه در ظاهر این خودرو اعمال کرده و ظاهری جعبه ای شکل را برای این خودروی کروک ایجاد کرده است.
در حالی که در این مدل دیده نمی شود، به نظر می رسد GTC دارای کابینی نسبتا شبیه به همتای کوپه آن باشد. GT دارای کابین باشکوهی با تریم چوبی و روکش چرمی با کیفیت است. کنسول وسط این خودرو دارای نمایشگر سرگرمی 12.3 اینچی جذابی است که در زمان عدم استفاده داخل داشبورد می چرخد.
نشان 12 روی گلگیر جلوی این خودرو نشان می دهد که این نمونه آزمون از جدیدترین موتور بای توربو 6.0 لیتری W12 بنتلی بهره می برد که قدرت 626 اسب بخار و گشتاور 900 نیوتون متر دارد. یک سیستم هیبریدی متعادل 48 ولتی نیز بهره وری سوخت این موتور را افزایش می دهد. یک گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هشت سرعته نیروی موتور را به هر چهار چرخ منتقل می کند. این نیرومحرکه در مدل کوپه این خودرو، شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه را فراهم می سازد اما وزن بیش تر این کانورتیبل به افزایش چند صدم ثانیه ای شتاب خودرو منجر خواهد شد.
گفته می شود بنتلی تصمیم دارد خط تولید نیرومحرکه این خودرو را با افزودن نسخه بای توربو 4.0 لیتری V8 گرفته شده از بنتایگا با قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتون متر، توسعه دهد. یک نیرومحرکه هیبریدی شارژی نیز برای این خودرو در دستور کار قرار دارد.
گمان می رود کانتیننتال GTC قبل از پایان سال جاری رونمایی شود.