اما تقابل سنت و مدرنیته با ورود به فضای درونی خودرو به اوج میرسد. عناصر کمی درون کابین از گذشته دور به ارث رسیدهاند واز طرفی کیفیت مواد درونی و چیدمان دکمهها در کنار صفحه نمایش دیجیتالی فوقالعاده دلنشین ظاهر شدهاند.
سالهاست که بنز درمیان سدان های زیبا، لوکس و باکیفیتش خودرویی عجیب و متفاوت دارد. خودرویی با قد بلندتر، قدرقدرت و جعبهای از کلاس G که هیچ شباهتی به هیچ یک از خودروهای مرسدس نداشته و مدلهای جدیدش نمونههای قوی یک آفردر هستند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از عصر ایران، بنز اخیرا جدیدترین نسخه از این خودروی کلاس G را به جهان معرفی کرده و عامدانه و ساختار و ظاهر جعبهای شکل آن را به سنت همیشگیاش حفظ کرده است. با این وجود نسل جدید کلاس G تغییرات زیادی را نیز از خود نشان میدهد و سامانههای کمک راننده زیادی در ساختار خود پذیرفته است. فرمان، بدنه و شاسی نیز در این خودرو مدرن شدهاند. در بخش فنی نیز موتور، گیربکس و بخش تعلیق مدرن شدهاند. با این وجود بسیاری از عناصر روح و کالبد یک کلاس G قدیمی را حفظ کردهاند.
زاویه در همه جای خودرو خودنمایی میکند. قوس و چین و شکن طراحی در این خودرو معنی چندانی ندارد. شما میتوانید شیشههای مربعی جانبی، شیشه اصلی مستطیلی، درهای زاویهدار و گلگیرهایی به همین سبک را در یک شاسیبلند 2018 مشاهده کنید. این ویژگیها در یک کلاس G باعث شده تا در کلسیونهای بزرگ خودرو یا مجموعه خودروهای یک هتل لوکس حتما یکی از نسخههای کلاسG وجود داشته باشد.
اما تقابل سنت و مدرنیته با ورود به فضای درونی خودرو به اوج میرسد. عناصر کمی درون کابین از گذشته دور به ارث رسیدهاند واز طرفی کیفیت مواد درونی و چیدمان دکمهها در کنار صفحه نمایش دیجیتالی فوقالعاده دلنشین ظاهر شدهاند.
صفحه نمایشگر 12.3 اینچی، تقریبا تمام طول داشبورد را فراگرفته است. فرمان مجهز به دکمههای لمسی است و سامانه اطلاعات و سرگرمی کامند لذت یک آفرود برای راننده را بیشتر خواهد کرد. اما شاید هیچ کدام از تجهیزات این خودرو مانند دوربین 360 درجه، چراغهای LED و سانروف برای یک بیراههنوردی مورد نیاز نباشند.
اکثر خودروهای جدید این کلاس قابلیت محرک چهار چرخ بوده و گیربکسهای 9 سرعته خودکار بهره میبرند. با این وجود شمار برای حرکت با این خودرو در فضای شهری به ویژه خیابانهای تنگ با چالش مواجه میشوید.