«خبرماشین» - مدیرعامل بهمن موتور در حاشیه مراسم تحویل نخستین سری از خودروهای هاوال H2، از مذاکره این شرکت با ژاپنی ها به منظور واردات برندهای جدید خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، روز گذشته طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران ارشد گروه بهمن ، نخستین سری از خودروهای هاوال H2 شرکت بهمنموتور کلیدسپاری شد.
مدل H2 هاوال با یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به بازار عرضه میشود که این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت 140.8 اسببخار و بیشینه گشتاور 202 نیوتنمتر است که این قدرت و گشتاور، توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار با قابلیت تعویض دستی به محور جلوی این خودرو منتقل میشود. با این مشخصات، هاوال تنها 11.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد که با توجه به قدرت پیشرانه و وزن 1525 کیلوگرمی این خودرو، عدد مناسبی است. کراس اوور H2 با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو5، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، حدود 8.5 لیتر بنزین مصرف میکند.
این خودرو به آپشن هایی همچون شش کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری فعال، ترمز پارک برقی، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم کمکی افزاینده نیروی ترمز در سراشیبی، سیستم Auto-hold، سانروف برقی، ، سیستم ناوبری ، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم تهویه مطبوع خودکار و سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی مجهز است.
شرکت بهمن موتور هشتم اردیبهشت ماه اقدام به فروش اینترنتی خودروی هاوال H2 کرد . استقبال از فروش این خودرو به حدی بود که چندین بار به دلیل حجم بالای ترافیک سایت با مشکل مواجه شد و پس از رفع ایراد در عرض مدت کوتاهی ظرفیت فروش تکمیل شد.
مهندس داوودزاده ، مدیرعامل بهمن موتور در خصوص زمان تحویل خودروهای هاوال گفت : امیدواریم زمان تحویل محصولات کوتاه تر از زمان موعد شود و حداقل بدون دیرکرد و تاخیر خودروها به مشتریان تحویل داده شوند.
وی در خصوص برنامه های تولید شرکت بهمن موتور در سال 97 و تاثیر اتفاقات برجام بر میزان تولید گفت: برنامه سال جاری شرکت برای تولید هاوال H2 حدود 6 هزار دستگاه است و با توجه به استقبال خوبی که صورت گرفت در حال مذاکره با طرف خارجی هستیم و امیدواریم بتوانیم میزان تولید را افزایش دهیم.
وی افزود: خودرو جزء تحریم های سه ماهه اول قرار گرفته است اما خوشحال هستیم که تعهداتی که داریم تامین شده و فکر می کنیم که با تعاملاتی که با طرف خارجی صورت می گیرد مشکلی وجود نداشته باشد هرچند باید صبر کنیم ببینیم در هفته های آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما در برداشت های اولیه به نظر نمی رسد که مشکلی پیش آید.
وی در خصوص برنامه های شرکت برای صادرات گفت : در مورد بحث صادرات در حال مذاکره با شرکت هاوال هستیم و مذاکره در حال نهایی شدن است و امیدواریم در سطح منطقه صادرات داشته باشیم.
داوودزاده در مورد محصولات جدید گفت: هاوال H9 ممکن است تعدادی به صورت CBU وارد شود اما هاوال H6 محصول بعدی است که از آبان ماه عرضه می شود و از نظر کیفیت و زیبایی یک محصول فوق العاده است و برای واردات یک برند جدید نیز در حال مذاکره با یک شرکت ژاپنی هستیم.
وی در خصوص تغییرات خودروی مزدا 3 گفت : تا پایان امسال طبق برنامه مزدا 3 فعلی تولید می شود و در حال مذاکره برای تولید محصول دیگری از مزدا هستیم اما هنوز قطعی نشده است.
وی در خصوص افزایش قیمت خودروها گفت : قطعا افزایش قیمت خواهیم داشت زیرا برای شناسایی محصول در بازار قیمت فعلی ارائه شده است و در سری بعد افزایش قیمت خواهیم داشت.
وی در خصوص شرایط فروش و ایجاد تنوع گفت: قطعا تنوع در شرایط فروش را خواهیم داشت البته این امر به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد ؛ در نظر داریم به بیشترین رضایتمندی مشتریان برسیم در حالیکه ورود به بازار مناسبی نیز داشته باشیم و در دوره های بعد به روش های متنوع فروش قطعا فکر خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت : تولید خودروی بسترن B50 به علت اینکه قیمت بالایی داشت و نمی توانست به تولید انبوه برسد متوقف شد اما تا چندین سال آینده قطعات این خودرو را در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد و تولید انبوه را با بسترن B30 ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل بهمن موتور گفت : امسال و سال آینده تولید هاوال H2 با تیراژ بالا ادامه دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و با توجه به مذاکرات انجام گرفته احتمالا در سال جاری حدود 10 هزار دستگاه و در سال آینده 15 هزار دستگاه تولید خواهیم داشت و در مورد مدل هاوال H6 به علت تقاضای بالا میزان تولید بیشتر خواهد بود.
همچنین پارسا نوری ، معاون مهندسی شرکت بهمن موتور در خصوص هدف گذاری میزان داخلی سازی هاوال H2 گفت: امکان داخلی سازی زنجیره تامین بزرگی از قطعات وجود دارد ؛ برای هاوال برنامه ای که ما در نظر داریم رسیدن به 40 درصد داخلی سازی است اما واقعیت امر این است که هاوال H2 کیفیت بالایی دارد و قطعات آن باید با وسواس انتخاب شوند اما با همه این عوامل در نظر داریم طی 2 سال به 40 درصد برسیم و از سال گذشته که این اقدام شروع شده است موفقیت خوبی داشته ایم و به 25 درصد داخلی سازی رسیده ایم ، شرکت گریت وال نیز همکاری خوبی در این زمینه دارد و ضمن ساخت داخل به انتقال دانش فنی نیز کمک می کند و رقم 40 درصد داخلی سازی برای این خودرو بسیار خوب است.وی تصریح کرد : از دو سال پیش که خودرو وارد کشور شده است پیمایش زیادی در آب و هوا و جاده های متفاوت داشته است و در حال حاضر حدود 70 هزار کیلیومتر پیمایش را پشت سر گذاشته است و شرکت گریت وال با توجه به اطلاعات به دست آمده کالیبراسیون خاص ایران و خاص تقاضای مشتری را انجام داده و ما نگران هیچ گونه اشتباه عملکردی در خودروی هاوال H2 نیستیم.
همچنین مهندس میرمنصف ، رئیس سازمان خدمات پس از فروش گروه بهمن گفت : ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای هاوال که در سال های گذشته توسط شرکت های دیگری عرضه شده بود چنانچه قابل ارائه به این خودروها باشد قطعا ارائه خواهد شد ولی در مورد برخی مدل ها این امکان وجود ندارد.