بی ام و در فصل بعدی مسابقات فرمول E حضور خواهد داشت اما این تنها برنامه مسابقات برقی نیست که این خودروساز آلمانی در دستور کار دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، گفته می شود بی ام و به ساخت یک خودروی مسابقه برقی- هیدروژنی نیز تمایل دارد که در مسابقات 24 ساعت لمانز رقابت خواهد کرد. ایده یک خودروی مسابقه برقی برای لمانز چیز جدیدی نیست اما با پشتیبانی خودروسازی بزرگ مثل بی ام و اکنون این ایده خوش بینانه امکان پذیرتر از قبل به نظر می رسد. پیشنهادهای دیگری همچون Panoz-Green4U LMP برقی به بسته های باطری انرژی متراکم و تعویض باطری برای مسابقه در 24 ساعت متکی خواهند بود در حالی که خودروی لمانز هیدروژنی می تواند همچون یک خودروی مسابقه معمولی سوخت گیری شود بدون آن که سوخت فسیلی بسوزاند.
مدیر موتوراسپرت بی ام و، Jens Marquardt اظهار داشت: "این تکنولوژی خواهد بود که برای رقابت در مسابقات استقامتی در نظر گرفته می شود و همان چیزی است که در آینده می توانیم به آن فکر کنیم."
Marquardt هم چنین گفت بی ام و با مقامات قانونی 24 ساعت لمانز، FIA و ACO مذاکراتی داشته و تلاش کرده تا بسترهای مناسب برای ورودی خودروهایی هیدروژنی- برقی در آینده نزدیک را ایجاد کند. چنین محصولی می تواند در بخش Garage 56 رقابت کند که برای خودروهای مسابقه بسیار خلاقانه یا آزمایشی در نظر گرفته شده است.
Marquardt افزود: "ما با FIA و ACO در مورد سوخت سلولی صحبت کرده ایم. این امر ادامه خواهد داشت و ما ناامید نشده ایم."
بی ام و تمایل خود به سوخت سلولی را به خوبی به نمایش گذاشته است. این خودروساز چندین نمونه اولیه خودروی سواری سوخت هیدروژنی را ساخته و در سال 2015 i8 سوخت سلولی هیدروژنی عجیب را به نمایش درآورد. i8 برقی- هیدروژنی دارای قدرت 232 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 6 ثانیه و بیشینه سرعت 124 مایل بر ساعت بود. مسلما این عملکرد برای یک خودروی مسابقه مناسب نیست اما این کانسپت تنها نمونه ای از جدیت بی ام و در مورد سوخت هیدروژنی است.
شکی نیست که بی ام و دیر یا زود خودروی هیدروژنی مخصوص لمانز را معرفی خواهد کرد.