طبق گزارش منتشر شده توسط موسسه Brand Finance، مرسدس بنز باارزش ترین برند خودرویی دنیاست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، این موسسه ارزش این خودروساز آلمانی را ۴۳.۹ میلیارد دلار تخمین زده که در مقایسه با سال پیش ۲۴ درصد بیشتر شده است. مهم ترین عامل این افزایش ارزش برند رشد ۹.۹ درصدی فروش خودرو به ۲.۳ میلیون دستگاه طی سال پیش بوده است.
موقعیت مرسدس بنز در رنکینگ ها تنها نکته قابل توجه این بحث نیست. تویوتا که به رتبه دوم سقوط کرده ۴۳.۷ میلیارد دلار ارزش گذاری شده و بی ام و با رشد ۶ درصدی، ارزشی برابر با ۴۱.۸ میلیارد دلار دارد. Brand Finance می گوید مشتریان تویوتا داخل خود ژاپن تمرکز خود را از روی مدل های کمپانی به برندهای لوکس تری مانند مرسدس بنز معطوف کرده اند.
دیوید هیگ، مدیرعامل Brand Finance می گوید: "مرسدس بنز خودرو را اختراع کرد و اکنون با یک استراتژی برند متمرکز روی بازاختراع خودرو، رهبری صنعت خودرو را به دست گرفته است.
موفقیت آن ها با معرفی نسل جدیدی از خودروها که تمرکز بیشتری روی شاسی بلندها داشته همراه شده است، مرسدس بنز همچنین از تکنولوژی های جدید برای جایگزین کردن موتورهای احتراق داخلی به خوبی استفاده می کند."
پس از تویوتا و بی ام و، دیگر رتبه های چهارم تا دهم به ترتیب به فولکس واگن، هوندا، نیسان، پورشه، فورد، آئودی و شورولت رسیده است.
از نظر تغییر ارزش برند بین ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، آستون مارتین بهترین عملکرد را با رشد ۲۶۸ درصدی تجربه کرده است. دیگر برندهایی که رشد خوبی داشته اند شامل BYD با ۲۱۱ درصد، هاوال با ۱۲۴ درصد، تسلا با ۱۰۶ درصد، جگوار با ۱۰۵ درصد و اسمارت با ۱۰۳ درصد رشد بوده اند.