رمضانی افزود: قطعا تولید و عرضه این نوع خودروها تاثیر محسوسی بر کاهش مصرف سوخت درایران خواهد داشت.
وی در ادامه به لزوم طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور پرداخت و گفت : امروز طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی به جهت مسائل زیست محیطی و مصرف بالای سوخت در کشور جای تامل و بررسی دارد.
وی تاکید کرد : البته استفاده از خودروهای هیبریدی به عنوان راهکاری برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا مدتی زیادی است در سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته است .
وی گفت : جایگزینی این نوع انرژی ها در خودروها و استفاده از آنها در محدوده کلان شهرها کمک شایانی به کاهش مصرف سوخت و رفع آلایندگی هوای این شهرها خواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد تعامل و همکاری بهتر میان صنعت خودرو و دانشگاهیان اظهار داشت : لازمه تحقق این مهم در مرحله نخست مستلزم حرکت شرکتهای خودروساز به سوی دانشگاهها و همکاری و تعامل برای طراحی و تولید این نوع خودروهاست که خوشبختانه تا کنون گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.
وی گفت : البته در کنار استفاده از همه این راهکارها ، باید نسبت به ارتقای کیفی سوختهای مورد عرضه در جایگاهها نیز توجه شود.
عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت با اشاره به قابلیت و کارکرد خودروهای هیبریدی افزود : سیستم خودروهای هیبریدی و برقی معمولا به صورتی طراحی شده اند که برای طی مسافت های کوتاه، باسرعت محدود و در مسیرهای درون شهری مناسب است.
رمضانی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب و فرهنگ سازی جهت استفاده از این خودروها اظهارداشت : برای تولید انبوه خودروهای برقی و هیبریدی ابتدا باید باید زیر ساخت های آن فراهم شود و س÷س نسبت به تولید انبوه و واردات آنها اقدام کرد.
منبع: خبرخودرو