تویوتا در آمریکا تراک های پیکاپ می فروشد. تنوع این مدل های تویوتا بسیار بالاست. نیسان هم چنین وضعیتی دارد. حتی هوندا هم اخیرا با مدل ریج لاین خود توانسته خودی نشان بدهد. حال میتسوبیشی هم به نظر می رسد تکه ای از این کیک را می خواهد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، دان سوورینگن، از مدیران ارشد میتسوبیشی آمریکای شمالی در مصاحبه ای گفته: "این یکی از اصلی ترین اولویت های ماست. اکنون با وجود اتحاد، شاید شانس خوبی برای انجام آن داشته باشیم."
اتحادی که سوورینگن به آن اشاره می کند همان قرارداد همکاری جدید میتسوبیشی و نیسان است. رنو آلاسکان، که پلت فرمی مشترک با نیسان ناوارا و مرسدس ایکس کلاس دارد، برای بازار آمریکا طراحی نشده، همین موضوع در مورد میتسوبیشی L200 هم صدق می کند. وارد کردن این خودرو از آن سوی اقیانوس آرام می تواند تعرفه گمرکی بالایی روی آن اعمال کند که قیمتش را بسیار افزایش خواهد داد. ولی یک نسخه با آرم میتسوبیشی از نیسان فرانتیر یا حتی مدل فول سایز تایتان، می تواند بهترین راهکار برای کمپانی باشد.
آخرین باری که میتسوبیشی یک پیکاپ در آمریکا به فروش می رساند، بین سال های 2005 تا 2009 با مدل ریدر بود، خودرویی که در زمان همکاری این خودروساز ژاپنی با کرایسلر، مطابق با مدل داج داکوتا ساخته شده بود. جوینت ونچر دو شرکت بعدها به اتمام رسید و پروژه های خودرویی مشترک دو کمپانی هم به دست فراموشی سپرده شدند. این روزها، البته، میتسوبیشی بیشتر روی کراس اورها تمرکز کرده است.
در کنار احتمال عرضه یک پیکاپ، میتسوبیشی در حال بازبینی کراس اورهایی است که در بازار آمریکای شمالی ارائه کرده است.