شورولت در حال کار بر روی یک نسخه فیس لیفت کامارو است و گزارشی جدید منتشر شده مبنی بر این که خودرو قرار است با یک گیربکس هفت دنده دستی قرض گرفته شده از کوروت وارد بازار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اتوگاید اخیرا به یک نامه از سوی انجمن منابع هوایی کالیفرنیا دست پیدا کرده که در آن لیست موتورها و آپشن های گیربکس شورولت کامارو و کوروت 2019 در وجود دارد. در این نامه دیده می شود که هر دو مدل با یک موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر خورجینی عرضه خواهند شد ولی برای کامارو، سه آپشن گیربکس وجود دارد. دو گیربکس اول از مدل فعلی به این مدل آمده اند و شامل یک شش دنده دستی و یک هشت دنده اتومات می شوند. سومین گیربکس و آخرین انتخاب یک گیربکس هفت دنده دستی است که در کوروت نیز ارائه شده است.
این نوع از نامه ها معمولا احتمال تغییر در آن ها وجود دارد ولی تاج جوچر، مهندس ارشد کوروت در صحبت هایی از مزایای بالای این گیربکس سخن گفته بود. وی در بخشی از این صحبت ها گفته: "این گیربکس هفت دنده دستی به راننده کنترل خیلی خوبی روی خودرو می دهد و تعویض دنده با آن بسیار با دقت انجام می پذیرد. این گیربکس همچنین از یک فلای ویل بزرگ دوگانه و یک دیسک کلاچ دوگانه بهره می برد که موجب افزایش کیفیت تعویض دنده می گردد."
هنوز جزئیات زیادی در مورد کامارو جدید مشخص نیست ولی مدیران کمپانی گفته بودند که به دنبال راه هایی برای بهبود کیفی و قیمتی خودرو هستند و این گیربکس جدید احتمالا منجر به خودرویی ارزان تر خواهد شد که امکان تجهیز آن به گیربکس هشت سیلندر هم وجود دارد. در حال حاضر ارزان ترین مدل با یک گیربکس هشت سیلندر 37 هزار دلار قیمت دارد که آن را تقریبا 1900 دلار از یک فورد موستانگ جی تی 2018 گران تر می کند.
کمپانی همچنین گفته که آن ها روی موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوی خودرو نیز تمرکز زیادی خواهند کرد. این موتور در حال حاضر 275 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. خروجی های این موتور بدون شک از 310 اسب بخار و 474 نیوتن متر موتور 2.3 لیتری اکوبوست 4 سیلندر موستانگ کمتر می باشد.