«خبرماشین» - در روز تست که محل کوهستانی و جاده های باریک و پُرپیچ و خم خاکی و آسفالت را انتخاب کرده بودیم، رانندگی با جوک در حالت پرفشار و پرگاز به واسطه موتور قوی و هندلینگ عالی و چسبندگی این ماشین که حدود 0.85 نیروی جی بوده و از کراس اوورهای مثل توسان و اسپرتیج خیلی بهتر است، بسیار هیجان انگیز و جذاب جلوه می کرد و با سرعت 90 تا 100 کیلومتر به راحتی این ماشین در سرپیچ فرمان می گرفت و گاهی لرزش هایی در چرخ های عقب حس می شد که با قرار دادن ماشین روی حالت 4 چرخ متحرک، عملاً این ریزه لرزش ها هم برطرف شد و دقیقاً حس کردم پشت یک سواری خوش دست و خوش فرمان و چسبیده به زمین، با شتاب 8 تا 8.5 ثانیه نشسته ام که اصلاً نباید گول ظاهر کوچکش را خورد و به شدت موقع تخت گاز رفتن با آن باید احتیاط کرد.
در کنار تمامی این ها، نیسان ترمزهای عالی هم روی این ماشین سوار کرده و با کوچک ترین عکس العملی، ماشین را از حالت پُرشتاب در حرکت به نقطه سکون می رساند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین»، در کلام کلی نیسان جوک اسپرت در کنار رقبای پُرفروش و هم قیمتی مثل توسان و اسپرتیج انتخاب اول است، چون برای من همیشه موتور و قوای فنی و گیربکس مطرح بوده است. اگرچه نیسان روی این ماشین از جعبه دنده ضریب متغیر یا همان CVT ایکس ترونیک سود برده، اما این گیربکس در تعویضها تاخیر نداشته و مثل CVT های معمولی حوصله سربرنیست و از طرفی خیلی عالی با موتور کوپل شده و بواسطه این سیستم توربوی جانانه، عملاً خیلی اسپرت از زمین ماشین را کنده و روی دور موتورهای مناسب به شما دنده و سواری می دهد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
نوشته: مسیح فرزانه