به نظر می رسد فولکس واگن پروژه خوش بینانه گلف R400 را به خاطر رسوایی دیزلی متوقف کرده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، اما شاید این نسخه محدود عملکرد بالا از هاچ بک ممتاز این خودروساز به طور کامل حذف نشده باشد. یک نمونه اولیه استتار نشده از گلف R420 با اگزوز اسپرت و موتوری ارتقا یافته در Green Hell دیده شده است.
گلف R400 در نمایشگاه خودروی پکن 2014 به عنوان یک کانسپت معرفی شد. این خودرو قرار بود یک سال بعد به تولید برسد اما در سال 2016، رسوایی دیزلی بر این پروژه نیز تاثیر گذاشت. این خودروساز آلمانی مجبور شد جریمه زیادی را برای تقلب آلایندگی بپردازد و در نتیجه سرمایه گذاری مورد نیاز برای این هاچ بک را صرف پرداخت جریمه هایش کرد.
اکنون، یک سال پس از این ماجرا یک نمونه اولیه مرموز با اگزوز بیضی شکل آئودی RS در نوربورگرینگ دیده شده است. شایعه شده که این نمونه اولیه دارای موتور خطی پنج سیلندر فولکس واگن است. ممکن است این موتور نسخه 2.5 لیتری توربوشارژ آئودی RS3 باشد. گمان می رود این هاچ بک قدرتی در حدود 420 اسب بخار و گشتاور 480 نیوتون متر داشته باشد. بنابراین نام 420 برای آن منطقی است.
این نمونه آزمون دارای ظاهر مدل پیش از فیس لیفت گلف R با چراغ های جلوی بای زنون و لامپ های دید در روز است. حتی سپر جلوی آن نیز مشابه است. به نظر می رسد رینگ های هفت پره اسپرت این خودرو از طیف مدل های S آئودی گرفته شده است در حالی چراغ های عقب آن همان عناصر LED مشابه گلف کنونی هستند. باله عقب بزرگ R400 کانسپت در این مدل حذف شده تا به اسپویلری ظریف شبیه به گلف R مجهز شود. اما بزرگ ترین تغییر در این خودرو لوله اگزوز بیضی آن است که از آئودی گرفته شده در حالی که گلف دارای ساختار اگزوز چهارقلو است.