تاد کریستنسن، از مدیران ارشد جنرال موتورز اخیرا اعلام کرده بود که کمپانی در حال کار بر روی یک نسخه ارزان قیمت کامارو با یک موتور هشت سیلندر خورجینی می باشد که ظاهرا تنها نسخه ای نخواهد بود که قرار است توجه ویژه ای به آن شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، در مصاحبه ای با GM Authority، وی تایید کرده که: "ما در حال تلاش برای گرفتن بخش بیشتری از سهم بازار در رده های قیمتی پایین هستیم، از این رو کمپانی به فکر ارائه پکیج های جدید کامارو با قیمت هایی متفاوت افتاده است." کریستنسن همچنین گفته که شورولت در حال بررسی آپشن های زیادی می باشد و اعلام کرده که موتور هشت سیلندر با تقاضایی بیش از پیش بینی آن ها مواجه شده است.
این یک مشکل برای کمپانی ایجاد خواهد کرد، زیرا کامارو اس اس با قیمت پایه 37 هزار دلار حدودا 1905 دلار گران تر از یک فورد موستانگ جی تی 2018 است. در نتیجه، کریستنسن گفته که یک مدل مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی ممکن است یک روش خوب برای رشد بیشتر بخش های متوسط بازار باشد.
مدل مجهز به موتور V8 شاید تنها مدلی نباشد که قرار است توجهی ویژه به آن شود، زیرا کریستنسن گفته که کمپانی می خواهد از موتور توربو 2 لیتری 4 سیلندر خود نیز در کامارو استفاده کند. متاسفانه، این یک نقطه ضعف دیگر برای کامارو خواهد بود زیرا این موتور 275 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می کند که به میزان زیادی کم تر از 310 اسب بخار نیرو و 474 نیوتن متر گشتاور موتور 2.3 لیتری اکوبوست 4 سیلندر فورد موستانگ می باشد.
کریستنسن در مورد زمان اعمال این تغییرات چیزی نگفته ولی شورولت در حال کار بر روی یک کامارو فیس لیفت می باشد و اگر کمپانی تا آن زمان برای ارائه این مدل ها با موتورهای مذکور صبر کرد، خیلی تعجب نکنید.