شرکت KTM با معرفی مدل ایکس باو، توانست نقطه آغازین ایده آلی برای یک خودرو مسابقه ای قوی رونمایی کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، متخصصین طراحی شاسی مسابقه ای در شرکت دالارا نیز احتمالا نقش مهمی در انجام این کار داشته اند. در این بین از نقش بسیار مهم شرکت Reiter Engineering هم نباید به سادگی گذشت.
این شرکت که سال ها همکار مسابقه ای لامبورگینی بوده است سه سال پیش با KTM برای تبدیل مدل ایکس باو به یک مدل مسابقه ای کلاس جی تی 4 وارد یک همکاری مشترک شد. از آن زمان تاکنون دو شرکت چندین دستگاه از این خودرو را تولید کرده اند، ولی کمپانی دیگر نیز در این بین بیکار ننشسته اند. و این پاسخ شرکت Reiter است.
KTM ایکس باو جی تی 4 جدید که برای فصل مسابقه 2018 به خوبی به روز رسانی شده است، به گونه ای بازطراحی شده که بادوام تر شود و هزینه های نگهداری آن برای تیم های مستقل مسابقه ای بسیار کم تر شده است. هانس ریتر در این مورد می گوید: "اگرچه ما یک مدل جی تی 4 داشتیم که یکی از بهترین ها در کلاس خود از نظر ارزش خرید می باشد، ما می خواستیم هزینه های نگهداری آن را برای تیم ها بیش از پیش کمتر کنیم."
یک گیربکس هولینگر قوی تر می تواند به راحتی از پس 500 پوند فوت گشتاور برآمده و بدون مشکل تا 96 هزار کیلومتر کار کند، سیستم تعلیق قوی تر شده این خودرو تقریبا دو برابر این عدد طول عمر دارد. ECU موتور، سیستم الکتریکی، سیم کشی، کنترل پنل، کنترل کشش و چندین مورد دیگر همگی به گونه ای تقویت شده اند که دوام بیشتری داشته باشند، موضوعی که در مسابقات استقامت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
آیا می خواهید با یکی از این خودروها در مسابقاتی مانند Pirelli World Challenge، سری اروپایی جی تی 4 یا سری VLN در نوربورگ رینگ شرکت کنید؟ ریتر با دریافت 180 هزار دلار یک نمونه از این خودرو برای شما خواهد ساخت.