اگر شما یک تولید کننده سدان سایز متوسط هستید الان زمان مناسبی برای استراحت و تفریح نیست. در حال حاضر مدل هایی مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد در مواجهه با رشد روزافزون فروش مدل های شاسی بلند کیفیت خود را بسیار افزایش داده و از یک طراحی خوب و پرفورمنسی کم نظیر بهره می برند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از خبرخودرو، در این میان بیایید نگاهی به نیسان آلتیما بیندازیم، خودرویی که قطعا مدلی بسیار خوب محسوب می شود، ولی آن شور و حال و هیجان دو مدل مذکور را ندارد. خوشبختانه، نیسان قصد دارد کمی شور و هیجان به مجموعه مدل های خود افزوده و نظر نسل جوان را به خود جلب کند، پس بیایید نگاهی کوتاه با هم به آلتیما 2019 بیندازیم.
طراحی دینامیک
در نگاه اول، ممکن است این خودرو را با یک ماکسیمای دستکاری شده اشتباه بگیرید، ولی نه، این شجاعانه ترین الهام گیری نیسان از زبان طراحی Vmotion کمپانی تا به امروز است.
جلوپنجره بزرگ V شکل در بخش جلوی خودرو به خوبی به چشم می زند، جلوپنجره ای که تا دریچه های ورودی هوای پایین ادامه کرده و در دو طرف آن یک جفت چراغ LED قرار گرفته است. یک چین زیبا از گلگیرهای جلو شروع شده و به سمت درب عقب ادامه پیدا می کند. سپس یک چین دوم درست از زیر آن شروع شده و به سمت چراغ های عقب حرکت می نماید.
طراحی قسمت کناری این خودرو بسیار شبیه ماکسیما می باشد و با داشتن یک خط سقف فست بک ظاهر زیبایی به خودرو بخشیده است. در بخش عقب، با یک جفت چراغ آئودی مانند، یک جفت سراگزوز و یک کاپوت با ارتفاع بالا روبرو هستیم.
کابین و معماری
در کنار تغییرات زیادی که در طراحی بدنه رخ داده، نیسان کابین را نیز به طور کلی بازبینی کرده و از مواد اولیه با کیفیت در ساخت آن بهره برده است. نیسان همانند بسیاری از کمپانی های دیگر از یک صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی تبلت مانند با دو دکمه فیزیکی و یک ردیف از دیگر دکمه ها استفاده کرده است. فرمان کفت تخت خودرو بسیار شبیه به فرمان های مزدا می باشد و دکمه استارت دقیقا در مقابل دسته دنده قرار گرفته است.
گفته می شود آلتیما همچنان روی پلت فرم D تولید خواهد شد که ماکسیما و مورانو نیز روی آن ساخته می شوند، البته فاصله بین دو محور آلتیما به منظور بهبود فضای کابین در مدل فعلی قرار است بیشتر شود.
برخی گزارش ها می گویند احتمال این که این خودروساز ژاپنی یک سیستم دودیفرانسیل در این خودرو به کار ببرد خیلی زیاد است.
پرفورمنس و پیشرانه
نیسان در مورد تکنولوژی پیشرانه آلتیمای جدید خیلی چیز زیادی نگفته است، ولی ما انتظار داریم موتورهای 2.5 و 3.5 لیتری فعلی به کار خود ادامه دهند و در کنار یک گیربکس CVT، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، پرفورمنس بهتری نیز ارائه کنند.
آلتیمای هیبریدی که در سال 2011 از خط تولید خارج شد، ممکن است در این نسل دوباره بازگردد، همچنین گفته می شود ممکن است در این نسل آلتیما شاهد عرضه یک موتور 4 سیلندر توربو نیز باشیم.
این خودرو همچنین جدیدترین تکنولوژی کمکی رانندگی کمپانی را با استفاده از سیستم پرو پایلوت خواهد داشت. این سیستم که در نیسان لیف نخستین بار ارائه شد، می تواند در فرمان گیری، ترمز و گاز در برخی جاده های یک طرفه و آزادراه ها به راننده کمک کند.
رقبای اصلی
آلتیمای 2019 همزمان با برخی رقبای به روز شده وارد بازار خواهد شد که از مهم ترین آن ها می توان به هوندا آکورد، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، مزدا 6، شورولت مالیبو، کیا اپتیما، فورد فیوژن و فولکس واگن پاسات اشاره کرد. این خودرو سال آینده وارد بازار خواهد شد و در نمایشگاه دیترویت دو هفته بعد قرار است رونمایی شود.
جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.